Spectacol automobilistic în septembrie: Raliul Iaşului

Publicat de Curierul de Iasi la data de 14/08/2015

Caravana bolizilor auto revine la Iaşi, în cel mai bine organizat raliu din România. Pe 10 septembrie 2015, Raliul Iaşului Cotnari va lua din nou startul.

Raliu RapaMai mulţi kilometri
Anul trecut, Raliul Iaşului s-a plasat pe primul loc în clasamentul etapelor din România, înaintea competiţiilor similare din Braşov, Arad sau Cluj. Urmare a coeficientului de 1,2 obţinut în 2014, ediţia din acest an a Raliului va avea şi mai mulţi kilometri în program. Managerul Raliului, Dan Codreanu, a afirmat că vor fi de parcurs 145 de kilometri, una dintre noutăţi fiind că proba de la Dobrovăţ va fi mixtă, macadamul alternând cu asfaltul. Şi în acest an, raliul va include tradiţionalele repere de mare atractivitate, precum Cioca Boca, Mădârjac şi Păun. De asemenea, şi SuperSpeciala de la Râpa Galbenă va avea o nouă configuraţie, în sensul că echipajele vor trece prin pasajul Mihai Eminescu, vor întoarce pe b-dul Independenţei, revenind apoi la Râpa Galbenă.

Nivel internaţional
Marea noutate care-i conferă Raliului Iaşului o dimensiune cu adevărat profesionistă o constituie programarea probelor pe durata a trei zile, precum competiţiile de rang internaţional. De asemenea, dupa modelul WRC, Raliul Iaşului Cotnari începe cu SuperSpeciala, joi, pe 10 septembrie, de la ora 17:45. Aceasta va debuta cu defilarea participanţilor şi va avea startul în faţa tribunei VIP, la esplanada Râpa Galbenă, unde era anul trecut butoiul mic. Intrarea echipajelor se va face pe rampă, unde piloţii şi copiloţii vor fi prezentaţi oficial. Organizatorii se declară foarte mulţumit de faptul că la întrecere vor participa nu mai puţin de zece piloţi ieşeni. De asemenea, se mizează pe o prezenţă numeroasă din partea publicului.

Vine elita
La Raliul Iaşului şi-au anunţat participarea primii doi piloţi plasaţi în fruntea clasamentului general al Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop, Simone Tempestini şi Edwin Keleti. Liderul naţional, Simone Tempestini, conduce o maşină Ford Fiesta R5, la fel ca şi Edward Keleti.

Comments

comments



1 Comentariu

  1. Acest raliu deja ma lasa cu un gust amar de la inceput, anarulea delegarii arbitrilor cu cateva ore inainte de plecare catre Iasi este inadmisibil din punctul meu de vedere, oamenii fac sacrificii (unii isi modifica programele, etc.) si niste organizatori isi bat joc de noi. Am avut incidente si la Bacau, unde ni s-a spart un geam la masina de la pietrisul aruncat de catre concurenti, dar problema nu s-a rezolvat nici pana in momentul de fata, cred ca in acest caz la Iasi, daca aceasta solutie a venit in ultima ora, acele arbitrii, care au fost delegati pe Cioca-Boca ar fi trebuit sa le puna de exemplu ca intermediari sau oameni de ordine la superspeciala sau pe proba de noapte, unde riscul de accidente este mai mare. Dupa parerea mea oricum organizatorul are bugetul necesar pentru a plati numarul de arbitri stabiliti inaintea deciziei de a anula PS 1,3. Ca propunere ar fi bine sa ne organizam in sindicate, suna un pic comunist, dar este de ajuns ce fac cativa oameni cu acest sport frumos, care este in usoara crestere in aceasta tara.




*