„Şarpele hoinar”, jocul care încurajează mobilitatea

Publicat de Curierul de Iasi la data de 03/10/2014

Prin intermediul unui joc distractiv, elevii din Iaşi au fost încurajaţi să folosească mai mult mersul pe jos şi transportul public pentru a se deplasa la şcoală.

256 de copii
În cadrul evenimentului Săptămâna Mobilităţii, municipalitatea a propus şcolilor ieşene proiectul „Oscar – şarpele hoinar”. Împreună cu elevi din 13 oraşe din România şi alte zeci de centre urbane din 18 ţări europene, şcolarii ieşeni au participat, timp de două săptămâni, la un joc distractiv care să le formeze obişnuinţa de a se deplasa pe jos sau cu transportul public. În municipiu, au fost atraşi în joc 256 copii de clasa I din patru şcoli primare: Şcoala Gheorghe Asachi, Şcoala Carol I, Şcoala Mihail Kogălniceanu şi Şcoala Vasile Conta. Practic, în funcţie de modul de a veni la şcoală, pe jos, cu bicicleta sau cu transportul public, au primit buline colorate pe care le-au lipit pe bannerul „Oscar – şarpele hoinar”, parcurgând astfel traseul jocului. Mici recompense i-au aşteptat la trecerea punctelor cheie şi mici premii la finalul jocului.

elevi scoala gh asachil 84

Buline albastre
Micii elevi au fost încântaţi de jocul propus de organizatori şi se declară adepţii mişcării. La Şcoala Gheorghe Asachi, bannerul jocului avea lipite în majoritate buline albastre, semn că cei mai mulţi elevi vin pe jos la şcoală. „Mersul pe jos ne întăreşte muşchii şi suntem mai sănătoşi”, a spus Ilinca, din clasa I. „Dacă mergem pe jos, reducem poluarea din oraş”, a completat Denisa Ştefania. Alături de încurajarea folosirii mijloacelor de transport durabile, jocul întăreşte şi independenţa copiilor care învaţă să se deplaseze singuri, deprinzând comportamentul de trafic. În această săptămână, la finalul jocului, elevii au fost invitaţi la Palatul Roznovanu pentru a primi diplome de participare şi prilejul de a vizita sediul Primăriei.

Reţea europeană
TrafficSnake Game (TSG) este o campanie creată pentru a încuraja mersul la şcoală, pe jos şi cu bicicleta, având drept principal grup ţintă elevii şi părinţii acestora. Campania constă într-un joc distractiv şi uşor de pus în aplicare. Pe lângă jocul efectiv, fiecare şcoală participantă este încurajată să organizeze acţiuni conexe şi să familiarizeze elevii cu concepte precum transport sustenabil şi mobilitate, mediu înconjurător şi sănătate. Pornit ca un mic proiect în Flandra (Belgia), acum reţeaua TrafficSnake are participanţi din 18 ţări europene.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*