Raliul Iaşului – debut în forţă al Sărbătorilor

Publicat de Curierul de Iasi la data de 13/10/2010

Iaşul a găzduit între 8 şi 10 octombrie ultima etapă a Campionatului Naţional de Raliuri, ediţia 2010. Cei mai importanţi piloţi au concurat pe traseele Iaşului pentru stabilirea campionilor acestui an.

Sărbătorile Iaşului au fost deschise săptămâna trecută de un spectacol al cailor putere şi a maeştrilor volanului. În ultima etapă a Campionatului Naţional de Raliuri – Dunlop, la Iaşi au fost prezente peste 40 de echipaje. Probele organizate în judeţul Iaşi au stabilit şi podiumul campionatului. Ieşenii pasionaţi de maşini au venit pentru a urmări în special startul oficial al raliului, dar şi cea mai spectaculoasă probă – speciala de la Râpa Galbenă. Primăria Municipiului Iaşi a fost ca şi în ceilalţi ani alături de organizatori pentru buna desfăşurare a evenimentului.

La finalul zilelor de concurs, în Piaţa Unirii au fost premiaţi campionii raliului românesc. Echipajul Gergo Szabo/Levente Csegzy şi-a confirmat locul I al campionatului, locul II a fost câştigat de echipa Vali Porcişteanu/Dan Dobre, iar locul III de  Dan Girtofan/Miţă Lăzărescu. La finalul etapei, organizatorii au tras linia de bilanţ.  „Raliul Iaşului a însemnat o desfăşurare de forţe cu adevărat impresionantă, de la personalul de organizare şi până la cel de asigurare a tuturor măsurilor de securitate necesare. A fost şi o luptă strânsă pentru stabilirea ierarhiei Campionatului, pentru unii lupta încheindu-se prea devreme iar pentru alţii terminându-se prin cucerirea podiumului de la Iaşi şi implicit a locurilor meritate pe podiumul Campionatului. A fost un raliu gustat de public, peste 2.000 de spectatori au venit la Râpa Galbenă în condiţii de vreme bună să vadă superspeciala, dar i-am regăsit pe probe şi sâmbătă când a plouat şi era din ce în ce mai frig. A fost un raliu apreciat de piloţi, probele speciale de la Iaşi fiind pe gustul echipajelor, deopotrivă tehnice dar şi de viteză, cu evenimente inerente acestui sport: ieşiri în decor şi abandonuri tehnice. A fost un raliu în care festivitatea de premiere a încununat evoluţiile spectaculoase de pe probele speciale. A fost un raliu al măiestriei şi al curajului, al pasiunii pentru sportul cu motor, al efortului împins până la extrem. Şi aşa cum am mai spus şi altădată, a fost un raliu organizat în primul rând pentru sportivi, şi dacă ei au avut numai cuvinte de laudă, înseamnă că a ieşit bine şi noi trebuie să fim mulţumiţi”, a declarat Lucian Filip, directorul organizatoric al Raliului Iaşului. Organizatorii şi-au exprimat dorinţa de a include acest eveniment în calendarul federaţiei internaţionale, să devină o etapă de IRC sau WRC. “Din punct de vedere al sportivilor şi al celor de la Fedaraţie totul a fost organizat la nivel excepţional. Lupta a fost foarte strânsă până la final, când Gergo Szabo a ieşit pe locul întâi, iar Vali Porcişteanu a terminat pe locul 4 la Iaşi şi pe 2 în ierarhia naţională. Surpriza a fost că Dan Gârtofan a reuşit să urce pe podiumul Campionatului Naţional, după locul 2 luat la Iaşi. Mi-aş fi dorit mai multă lume pe probe, dar oricum s-a observat o creştere a numărului de spectatori, mai ales la Râpa Galbenă, semn că Raliul Iaşului devine deja o tradiţie pentru ieşeni, aşa cum s-a întâmplat şi înainte de Revoluţie”, a declarat Cristian Angheluţă, preşedintele Rally Motor Sport.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*