Număr record de acte de identitate eliberate

Publicat de Curierul de Iasi la data de 13/09/2012

Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor a înregistrat în luna august peste 7000 de cereri de eliberare a unui nou act de identitate

În luna august a acestui an, Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi a înregistrat un nou record. La birourile DLEP au fost depuse nu mai puţin de 7218 cereri pentru eliberarea unui nou act de identitate. „Comparativ cu perioada similară a anului 2011 constatăm o creştere cu 25% a numărului de acte de identitate procesate. Această situaţie se datorează pe de o parte prezenţei în ţară a cetăţenilor români care lucrează în străinătate, dar şi prin creşterea capacităţii serviciului de a procesa cererile cetăţenilor prin simplificarea procedurii şi posibilitatea de rezervare online a datei şi orei de depunere a cererii. De asemenea în această perioadă am reuşit reducerea numărului de restanţieri la nivelul municipiului Iaşi şi a celor 26 comune deservite de la peste 19.500 la 16.728”, a declarat Marius Bodoga, directorul DLEP Iaşi.

Din cele 7.218 de cereri înregistrate 6.716 au fost pentru cărţi de identitate, 270 pentru cărţi de identitate provizorii şi 232 pentru viza de reşedinţă.

Au fost luate în evidenţă 1.017 persoane din care 506 la naştere, 511 la dobândirea cetăţeniei şi schimbarea domiciliului din străinătate în România.

La solicitarea terţilor au fost efectuate 377 de verificări în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor. În perioada lunii august s-a constatat un număr mare de acte de identitate expirate (3078) cât şi eliberarea primului act de identitate unui număr de 491 cetăţeni.

Record anual

De la începutul anului au fost primite 50.676 cereri pentru eliberarea actului de identitate cu 14.625 mai multe decât perioada similară a anului 2011 şi cu 5.443 mai multe decât în tot anul 2010.

După această perioadă foarte aglomerată numărul de cereri s-a redus astfel încât termenul de eliberare a actului de identitate a revenit la maxim 7 zile calendaristice dacă nu sunt necesare verificări suplimentare la dosar.

Recomandările DLEP

Din audienţele avute în perioada iulie-august am remarcat faptul că mulţi cetăţeni români care lucrează în străinătate nu ştiu că nu este obligatorie prezenţa lor în ţară pentru obţinerea actului de identitate-acest lucru se poate face în baza unei procuri speciale eliberate de misiunea diplomatică a României din ţara unde se află temporar.

Reamintim faptul că cetăţenii au obligaţia de a verifica termenul de valabilitate al actului de identitate şi că pot solicita cu 6 luni înainte de data expirării eliberarea unui nou act de identitate.

Pentru ca activitatea de preluare a dosarelor să se realizeze în cel mai scurt timp anunţăm cetăţenii că taxa pentru eliberarea actului de identitate se poate achita din timp la casieriile deschise la sediul nostru, Centrele de cartier ale municipalităţii, Primărie, Serviciul de stare civilă.

Totodată pentru reducerea timpului de aşteptare la depunerea cererii recomandăm utilizarea aplicaţiei de rezervare online a datei şi orei pe site-ul nostru www.dlep-iasi.ro; pentru persoanele cu rezervare online există două ghişee special amenajate.

Pentru a evita aglomeraţia de la deschiderea programului reamintim cetăţenilor că nu este nevoie să se prezinte cu câteva ore înainte. Accesul cetăţenilor se face pe toată durata programului de lucru cu publicul motiv pentru care nu este necesară prezenţa de la primele.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*