Coridorul “Green Light” pentru autobuze va fi gata luna aceasta

Publicat de Curierul de Iasi la data de 05/08/2010

Primăria Municipiului Iaşi va finaliza în această lună lucrările la cele 15 intersecţii semaforizate de pe coridorul CIVITAS, care va asigura mijloacelor de transport în comun şi de intervenţie prioritate de tip “green light” pe tronsonul cuprins între campusul Tudor Vladimirescu şi Rondul Agronomie din Copou.

Firma UTI Traffic Bucureşti va monta 52 de camere de tip radar în intersecţiile Splai Bahlui Mal Drept – blvd. T. Vladimirescu, blvd. Chimiei – blvd. T. Vladimirescu, Aleea Prof. Ghe. Alexa – blvd. T. Vladimirescu, str. Vasile Lupu – blvd. T. Vladimirescu, str. Elena Doamna – str. Ghica Vodă, str. Elena Doamna – str. Sărăriei, str. Stihii, blvd. Independenţei – str. I.C. Brătianu, str. M. Eminescu, blvd. Independenţei – str. Vasile Alecsandri, blvd. Independenţei – str. Vasile Conta, blvd. Carol – str. Toma Cozma, blvd. Carol – trecerea pietoni Universitate, blvd. Carol – trecere pietoni str. Ghe. Asachi, str. Cuza Vodă – str. I.C. Brătianu şi în Rond Eminescu în cadrul unui contract în valoare de 238.387,8 lei fără TVA. „Într-o primă etapă vor fi montate 75 de GPRS-uri pe mijloacele de transport în comun. În perioada următoare vom pregăti terenul, iar luna aceasta vom da ordinul de începere a lucrărilor de montare a camerelor pe acest coridor, lucrări care vor trebui să se finalizeze în termen de 10 zile de la ordinul de începere. Firma contractantă va veni cu un soft care va fi montat în clădirea DSPM, la care vor fi cuplate camerele de tip radar de pe coridorul Civitas. Timpul de verde se va opri cu o secundă sau mai mult în funcţie de numărul de maşini care va veni spre semafor. Camerele care vor fi montate pe acest coridor verde vor transmite către soft un semnal pentru menţinerea culorii verde, în funcţie de trafic sau de apariţia unui mijloc de transport public”, a declarat Cosmin Coman, directorul Direcţiei de Programe şi Servicii pentru Comunitate din cadrul Primăriei Municipiului Iaşi.

Sistemul de control al traficului monitorizeaza caracteristicile traficului în timp real şi ca un rezultat al informaţiilor de trafic şi parametrilor setaţi, implementează automat timpii de trafic sincronizaţi. Sincronizarea (adaptivitatea) este aplicată pe grupe de intersecţii şi treceri pietonale. Sistemul se bazează pe principii de coordonare între intersecţiile din aval şi din amonte.

La fiecare ciclu de semaforizare automatul de semaforizare va porni de la duratele de verde minim pe direcţia principală de mers şi va extinde această durată de verde până la valoarea maxim admisibilă în funcţie de numărul de maşini contorizat de detectori. Fiecare detector va înscrie într-o bază de date numărul de maşini contorizat. Acest număr de maşini se va putea vizualiza local (la nivelul automatului de semaforizare, cât şi la nivel central). Se oferă implementarea unui sistem care să ducă la scăderea timpului de deplasare în trafic a vehiculelor, să crească gradul de siguranţă al conducătorilor auto şi al pietonilor, să permită alocarea de priorităţi pe tipuri de vehicule, implicit să crească eficienţa socio-economică a transportului urban.

Noul sistem de tip “green light” face parte din proiectul european Civitas Arhimedes, în valoare totală de aproximativ 4,7 milioane de euro, iar obiectivele acestui proiect sunt promovarea şi introducerea unor măsuri pentru un transport urban durabil, cât şi introducerea unor pachete complete de măsuri tehnologice în domeniul energiei şi transportului.

Municipiul Iaşi face parte dintr-un consorţiu european alături de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania), Monza (Italia) şi Usti nad Labem

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*