Zonele aflate în şantier, pe Axa Sud: pod Nicolina, calea de rulare, trotuare

Publicat de Curierul de Iasi la data de 07/03/2014

Primele lucrări din acest an pe şantierul proiectului european Axa Sud au debutat în forţă. În acest moment se lucrează simultan pe pasarela Nicolina, la montarea liniei de tramvai în zona Rond Vechi şi la pavarea trotuarelor în zona CUG 2. Întrerupte pe perioada ninsorii de la începutul lunii februarie, lucrările pe Axa Sud (Podu Roş – CUG) au fost reluate odată cu încălzirea vremii.

Se lucrează pe pod
Pasajul Nicolina a intrat din nou în şantier pe tronsonul benzilor de circulaţie dinspre Nicolina spre Podu Roş. Muncitorii lucrează la decaparea plăcilor de beton şi la eliberarea armăturilor de la infrastructura de susţinere a pasajului. Circulaţia auto pe sensul spre Podu Roş se desfăşoară pe zona liniilor de tramvai, iar pe sensul opus pe zona reabilitată şi asfaltată anul trecut.

axa sud (1)

Se montează şina
În zona Rond Vechi CUG a reînceput procedura de montare a şinelor de tramvai. După amplasarea pe traverse a şinelor pe tronsonul Tehnopolis – Rond Vechi, acum muncitorii au început montarea liniilor spre zona Belvedere. În paralel se lucrează şi la sudurile speciale ale liniilor de tramvai pe tronsonul spre biserica Înălţarea Domnului şi la turnarea pereţilor de beton care protejează infrastructura şinelor de tramvai. De asemenea au reînceput lucrările de pavare a trotuarelor pe zona capăt CUG – Rond Vechi.

Investiţia, în cifre
În totalitatea sa, proiectul european Axa Sud înseamnă înlocuirea a 8 kilometri linie simplă de tramvai, reabilitarea reţelei stradale pe o suprafaţă de 66.000 metri pătraţi, modernizarea trotuarelor pe 30.000 metri pătraţi şi realizarea unei piste de biciclete cu o lungime de patru kilometri. Finalizarea întregului proiect este planificată în luna iulie 2015. Valoarea totală a proiectului este de 87,6 milioane lei, din care aproximativ 70 de milioane provin din fondurile europene nerambursabile.

  • 40% din totalul liniilor de tramvai din Iaşi au fost modernizate până în prezent, fie cu fonduri UE, fie cu bani de la bugetul local

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*