Vezi cum va arăta viitorul pasaj subteran din Fundaţie

Publicat de Curierul de Iasi la data de 03/05/2011

Curierul de Iaşi continuă şi în acest număr prezentarea detaliată a marilor proiecte de infrastructură pentru realizarea cărora Primăria Municipiului Iaşi a reuşit să atragă fonduri europene.

Proiectul “Dezvoltarea axei de transport Est – Vest în Municipiul Iaşi” este un proiect ambiţios care va schimba faţa Iaşului în zona Fundaţie – Biblioteca Centrală Universitară prin construirea unui pasaj subteran, reabilitarea şi modernizarea tramei stradale adiacente dar şi a căii de rulare pentru tramvaie în zona străzii Elena Doamna.

Proiectul municipalităţii ieşene are o valoare totală de 90.792.098 lei şi este finanţat prin intermediul Planului Operaţional Regional – Axa prioritară 1 “Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, avand o perioadă de implementare de 23 de luni ( 16.09.2010 – 16.08.2012 ).


Stadiul actual al proiectului

Primăria Municipiului Iaşi a semnat deja contracte pentru serviciile de audit de care se va ocupa Agenţia de Audit Financiar AFIL SRL şi managementul proiectului, care va fi asigurat de către SC AVENSA CONSULTING SRL.

În cursul săptămânii următoare urmează să fie semnat contractul pentru efectuarea unor studii de teren şi a expertizelor necesare în vederea eliberării unui certificat de descărcare arheologică, de asemenea urmând să fie lansată şi licitaţia pentru lucrările de construire, după ce anunţul de intenţie al municipalităţii a fost publicat şi validat pe SEAP. Până pe 12 mai, asistenţa tehnică din partea proiectantului va fi de asemenea asigurată, aceasta reprezentând obiectul unei proceduri de negociere directă cu firma RJR International în consorţiu cu Arkadia Consulting, cele care au  elaborat documentaţia de proiectare.

Singurele dificultăţi întâmpinate momentan se referă la serviciile de dirigenţie de şantier, unde procedura de atribuire a fost contestată, fiind aşteptată decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi la serviciile de informare şi publicitate, unde în primă fază, pe 25.01.2011 nu s-a prezentat nimeni, licitaţia fiind anulată. În acest din urmă caz, pentru reluarea procedurii este aşteptat un punct de vedere de la Autoritatea de Mangement ( Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului ), respectiv al Organismului Intermediar ( Agenţia de Dezvoltare Nord-Est ), după apariţia Instrucţiunii 67 / 2011, care nu poate fi aplicată pentru care nu există normele metodologice de aplicare.

Un nou pasaj subteran în Fundaţie

Problemele de trafic în zona rondului din Fundaţie vor fi rezolvate după construirea unui pasaj subteran care va avea o lungime totală de 286 de metri, fiind prevăzute  câte o bandă de circulaţie pe fiecare sens şi rampe de acces dinspre str. Păcurari şi bulevardul Independenţei.

Pasajul va purta numele poetului Mihai Eminescu şi va avea o lăţime de 10 metri şi 5 metri înălţime. Benzile de circulaţie de 3.5 metri sunt de asemenea prevăzute cu trotuare de 1.5 metri de o parte şi de alta a părţii carosabile pentru vizitarea căminelor de utilităţi.

Rondul de circulaţie actual din zona Bibliotecii Centrale Universitare va fi refăcut complet, iluminatul tunelului urmînd să se facă inclusiv cu lumină naturală.


Intrare dinspre Şos. Păcurari


Pasajul subteran va fi iluminat şi cu lumină naturală

Intrare dinspre B-dul Independeţei


Vedere dinspre strada Gavril Muzicescu

4 străzi şi bulevardul Independenţei modernizate complet

Edilii ieşeni au prevăzut în cadrul proiectului reabilitarea şi refacerea reţelei stradale pe bulevardul Independenţei, precum şi pe alte 4 străzi din zona adiacentă viitorului pasaj, respectiv Şos. Păcurari, str. Păcurari, Piaţa Mihai Eminescu şi str. Elena Doamna

Proiectul prevede totodată reabilitarea trotuarelor aferente străzilor reabilitate, crearea de piste de biciclişti pe Str. Păcurari şi Şos. Păcurari, îmbunătăţirea sistemului de marcaj rutier, amenajarea a aproximativ 10.700 mp de spaţii verzi şi reabilitarea  liniei de tramvai de pe str. Elena Doamna.

Specificaţii tehnice:

a) Refacerea reţelei stradale (L=6.330,10 ml.; S. carosabil=123.421,24 mp.)

Şos. Păcurari, Str. Păcurari, Piaţa Mihai Eminescu, Bd. Independenţei, Str. Elena Doamna

b) Refacerea şi modernizarea tramei stradale, astfel:

– reabilitarea spaţiilor pietonale aferente străzilor reabilitate (trotuare) S= 33.403,62 mp.

– crearea de piste de biciclişti aferente străzilor reabilitate (Şos. Păcurari + Str. Păcurari), S. pistă = 7535,12 mp.

– îmbunătăţirea sistemului de marcaj rutier: 35,39 km de marcaje rutiere longitudinale simple şi duble; 2.720 mp. de marcaje rutiere transversale; 435 bucati de semne rutiere

c) Construirea unui pasaj subteran – pasajul Mihai Eminescu (L= 286.43 m; l = 10 m; h = 5m) cu câte o bandă pe fiecare sens de circulaţie de 3,5 m fiecare şi 2 trotuare de 1,5 m de o parte şi de alta a părţii carosabile (pentru vizitarea căminelor de utilităţi); rampe de acces dinspre Str. Păcurari şi Bdv. Independenţei

d) Reabilitarea liniei de tramvai de pe strada Elena Doamna: 1.184 ml. cale simplă (suprafaţă platformă tramvai 2960 mp.)

e) Total spaţii verzi existente: 10.671,90 mp.

Comments

comments



16 Comentarii

  1. Corneliu

    Dragut …. ca macar cu desenu 3D sa ramanem
    Ca pana il realizeaza … nu il vad nici nepotii mei

    Asa au facut pana acuma: pasarela la Tigarete, pasaj la Hala Centrala, autogara din Tudor

  2. Bogdan

    Vin alegerile, huh?

  3. Silviu

    Ar trebui sa fie gata in 2012 =)) Nu uitati ca suntem in Romania … daca printr-un miracol se vor incepe lucrarile anul asta, pasajul va fi gata cel mai devreme in 2014 …si daca trotuarele vor fi reamenajate cu pavele eu ma impusc, ca nu este un loc in tot Iasiul asta in care sa fie puse cum trebuie … am vazut ca acum s-au pus pe Strapungere Silvestru si se pun pe strada Bacinschi in fata la Billa :)) sunt incredibili ati vazut ? i-ati verificat in ce bataie de joc le-au pus / le pun? nu pun absolut deloc nisip printre ele ( ca doar vine vara si au nevoie de nisip si la casele lor ) si daca pui un copil de 7 ani sa le scoata, le scoate cu toata usurinta … ar fi ceva daca ar fi si vreo 2-3 pietoni in primaria asta sa mai vada si ei cum mai e treaba prin oras …

  4. Daniel

    Cred ca mai urgent era nevoie de un pasaj sau pasarela in intersectia superaglomerata din Podu Ros

  5. Anonim

    (L= 286.43 m; l = 10 m; h = 5m) cu două benzi pe fiecare sens de circulaţie de 3,5 m fiecare şi 2 trotuare de 1,5 m, ……….asta nu inseamna ca latimea ar trebui sa fie de 17 m? daca sunt 2 benzi pe sens cu latimea de 3,5 m+1,5 m, trotuar?

  6. Gigi

    Rjr international firma dlui Radu Judele si firma Avensa a dlui Nichita asta da consortiu de luat banutii

  7. stefan

    fratilor curand toate problemele voastre se vor REZOLVA;))
    NU VA MAI PLANGETI

  8. radu

    prosteala pe fata inainte de alegeri. cica proiectul o sa fie gata in 2012 si lucrarile au inceput pe 16.09.2010. daca merg acuma in fata la BCU (pentru toti incultii din iasi care pun botul la vrajeala PSD, BCU = biblioteca centrala universitara) nu vad nici un pasaj in constructie. nu mai stie nichita cum sa fure niste bani inainte sa-l dea lumea fara din servici. daca iese iar primar, poate sa arunce cineva o bomba peste iasi.

  9. Giani

    Viitorul arata bine, 🙂

  10. Dana

    Jenanta prezentare, mai studiati va rog proiectele din alte tari pentru a vedea cum se prezinta lucrurile mai ales la nivelul acesta, iar in ceea ce priveste solutia arhitecturala abordata….No comment! Cat despre realizarea efectiva a pasajului…..cred ca e si mai trista situatia….

  11. Andrei

    Coloane si balustri. De ce nu si niste turnulete cu tabla lucioasa?

Trackbacks / Pings




*