Uși inteligente pentru autovehicule: Continental continuă să dezvolte cheile mașinii digitale

Publicat de Curierul de Iasi la data de 22/09/2017

Continental continuă procesul de dezvoltare a noi tehnologii pentru automobile.

O echipă de la centrul de cercetare şi dezvoltare de la Iaşi lucrează la dezvoltarea produsului DCU (door control unit), care presupune deschiderea uşii autovehiculului pe baza energiei înmagazinate. De asemenea, o echipă din Timișoara lucrează atât la tehnologia Near Field Communication (NFC), care permite transmiterea unei comenzi pentru deschiderea ușii atunci când bateria nu mai are energie, cât și la accesul în mașină folosind localizarea cu Bluetooth.

Soluțiile automatizate de conducere și mobilitate, cum ar fi partajarea autovehiculelor și serviciile de flotă, necesită sisteme inovatoare de acces în mașină, deoarece cheile convenționale nu vor mai fi adecvate pentru conceptele de mobilitate ale viitorului. Acesta este motivul pentru care Continental și-a extins soluția Smart Access pentru accesul comod în autoturism prin intermediul telefonului inteligent, oferind șoferilor un pachet complet de servicii. Cu noua soluție de tehnologie pentru deblocarea de urgență, utilizatorii pot avea acces la autoturismul lor, chiar dacă bateria mașinii este descărcată – și o pot face complet digital, fără a fi nevoie să recurgă la cheia mecanică de urgență. În combinație cu sistemul Continental Smart Access, întreaga ușă este inteligentă, ceea ce înseamnă că se deschide și se închide independent.

„Ușa inteligentă este o piatră de hotar în tehnologia de acces pentru că, pentru prima dată, putem oferi utilizatorilor un pachet complet pentru operații fără contact, digitale, de la deblocarea autovehiculului și deschiderea ușii la pornirea motorului. Creăm, astfel, o experiență de conducere mai sigură pentru șoferi și, în plus, oferim mai multă libertate de design producătorilor auto”, explică Andreas Wolf, șeful departamentului Body&Security din cadrul Continental.

Acces la vehicul, chiar și atunci când acumulatorul este mort, datorită unei chei digitale

Până acum, când o baterie de mașină se descărca, șoferii trebuiau să utilizeze cheia mecanică de urgență și o încuietoare manuală a ușii pentru a intra în vehicul sau pentru a deschide capota. Tehnologia de deblocare de urgență de la Continental va face acest lucru inutil în viitor. Totul este posibil prin folosirea energiei stocate în unitatea de comandă a ușii, suficientă pentru a permite deblocarea ușii din nou.

Sistemul automat de deblocare de urgență este activat prin intermediul tehnologiei NFC, de exemplu prin intermediul unui telefon inteligent, care transmite semnalul în urma unei verificări de securitate de succes și declanșează automat procesul de deblocare a ușii. Acest lucru înseamnă mai mult confort pentru utilizatori, deoarece nu mai au nevoie de o cheie mecanică, nici măcar în situații de urgență. De asemenea, se deschide o mai mare libertate de design pentru constructorii de automobile, care nu mai trebuie să dezvolte o cheie convențională cu o lamă. În combinație cu dispozitivul automat de deschidere a ușii, chiar întregul mâner va deveni depășit, fiind oferite mai multe opțiuni pentru designul exterior precum și îmbunătțirea simultană a rezistenței aerodinamice a autoturismului.

Continental a integrat o funcție de asistență în ușa inteligentă prin care asigură nu doar blocarea de urgență, ci și prezența întregului mâner va fi redundantă. „Ușile controlate electronic permit o operare comodă, fără mâini. Algoritmii de securitate și de control vă permit să deschideți și să închideți în siguranță și ușor ușa vehiculului”, explică Wolf.

Cum funcționează tehnologia Smart Access și cheia virtuală

Smart Access permite accesul convenabil la un vehicul prin intermediul unui smartphone. Sistemul se concentrează pe cheia virtuală, care este salvată într-un dispozitiv mobil. Această cheie, care constă într-o înregistrare de date ce nu pot fi furate, capătă acces numai după o autentificare reușită, făcută o singură dată de utilizator, care o trimite pe smartphone printr-o interfață wireless. Comunicarea ulterioară are loc exclusiv între smartphone și mașină.

În acest scop, sistemul folosește mai multe module de emisie-recepție Bluetooth (BLE – Bluetooth Low Energy) sau NFC (Near Field Communication), amplasate în vehicul, pentru a permite telefonului autorizat să fie localizat atât din interior, cât și din exterior. De îndată ce se detectează o cheie virtuală autorizată, sistemul emite permisiunea de a deschide mașina și de a porni motorul. Prin urmare, nu mai este nevoie de o cheie mecanică.

Continental prezintă această tehnologie în aceste zile, la Salonul Auto de la Frankfurt pe Main.

 

Comments

comments

Categoria: eveniment,IT





Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*