Un important tronson de tramvai, gata în luna octombrie

Publicat de Curierul de Iasi la data de 28/08/2014

sina Tesatura_Dalkia (21) sina Tesatura_Dalkia (27) sina Tesatura_Dalkia (43)Apropierea noului an şcolar a impus accelerarea lucrărilor de modernizare a liniilor de tramvai de pe Calea Chişinăului. Astfel, până la 1 octombrie, municipalitatea intenţionează să redea funcţiunii un tronson de cale de rulare cuprins între intersecţia Ţesătura şi Dalkia.

În sprijinul călătorilor
Măsura luată va conduce la facilitarea transportului în comun al studenţilor în noul an şcolar. „Sperăm să punem în folosinţă linia de tramvai cuprinsă între Tudor Vladimirescu către bulevardul Ţuţora spre Podu Roş pentru a lega inelul când vin studenţii. Sperăm ca până la 1 octombrie să facem şi probele funcţionale. Acest inel vizează în special activitatea studenţilor pe zona Tudor Vladimirescu“, a declarat viceprimarul Mihai Chirica. Potrivit acestuia, tramvaiele vor circula din Copou, spre Tudor, Calea Chişinăului (în dreptul Dalkia, tramvaiele vor vira la dreapta), Podu Roş şi iar Copou. În paralel, ar rămâne funcţionale şi traseele 7, 8 şi 13.

Amplă reabilitare a 10 km de şină
Proiectul „Modernizarea reţelei de linii de tramvai în polul de creştere” va fi finalizat în iulie 2015. Investiţia presupune modernizarea şi înlocuirea căii de rulare a tramvaielor pe b-dul Nicolae Iorga (între staţia de tramvai Bazar şi b-dul Socola) – B-dul Primăverii (între b-dul Socola şi intersecţia cu Calea Chişinăului şi str. Ţesătura) – Calea Chişinăului (între intersecţia dintre Calea Chişinăului cu str. Ţesătura şi b-dul Metalurgiei) – B-dul Metalurgiei (între intersecţia cu Calea Chişinăului şi strada V. Lupu) – Strada Vasile Lupu (de la intersecţia cu strada Ciurchi până la b-dul Chimiei). Dintre beneficiile reale pe care le va aduce această modernizare, se remarcă reducerea timpului de călătorie datorită creşterii vitezei de circulaţie de la 25 km/h la 35 km/h pe noua infrastructură, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă pentru călători prin construirea de 10 peroane noi, montarea a 10 copertine pentru staţiile de tramvai, montarea de bandă de cauciuc pentru ghidarea persoanelor cu dizabilităţi, îmbunătăţirea parametrilor de mediu prin reducerea noxelor, zgomotului şi vibraţiilor.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*