Splai Bahlui Mal Stâng: covor asfaltic pe 5,6 km

Publicat de Curierul de Iasi la data de 30/10/2015

splai bahlui stang (11) splai bahlui stang (67) splai bahlui stang (270)Covorul asfaltic a fost definitivat pe patru dintre cele cinci tronsoane ale proiectului ce prevede modernizarea Splai Bahlui Mal Stâng. Astfel, carosabilul este finalizat pe toată distanţa dintre Pod Metalurgie şi Podul de Piatră, pe acest sector fiind montate complet şi bordurile. Stratul de uzură mai trebuie turnat doar pe tronsonul Pod Sf. Ioan – Pod Metalurgie. În cursul săptămânii trecute, pe acest sector a fost turnat primul strat de asfalt, ceea ce a necesitat oprirea temporară a circulaţiei. Pe această zonă se lucrează în acest moment la montarea bordurilor care delimitează carosabilul de spaţiul verde şi trotuar. După această procedură va putea fi turnat şi stratul de uzură, finalizând astfel traseul proiectului ce vizează Splai Bahlui Mal Stâng.

Cabluri îngropate
Dacă trama stradală este aproape completă, lucrări importante rămân de realizat în ceea ce priveşte amenajarea trotuarelor şi a pistei de biciclişti de pe traseul proiectului. În prezent, proiectul are un grad de realizare de 50%. În această perioadă se lucrează pe toate tronsoanele pe zona pietonală. Aici sunt realizate canalizaţiile şi căminele pentru trecerea în subteran a reţelelor electrice şi de telecomunicaţii. Acolo unde această procedură a fost depăşită, cum e traseul dinspre Podu Roş spre Podul Cantemir, a început pregătirea fundaţiei pentru trotuare. Pe anumite porţiuni s-a trecut şi la pavarea zonei pietonale cu dale gri şi a pistei de biciclişti cu dale roşii, aşa cum se întâmplă pe segmentul cuprins între Pod Metalurgie şi Tudor Vladimirescu.

Cu fonduri UE
Cu ajutorul finanţării europene sunt modernizate cinci tronsoane de carosabil cu o lungime totală de 5,6 km, aferente bulevardului Chimiei, bulevardului Dimitrie Mangeron şi Splaiului Bahlui Mal Stâng. Alături de reabilitarea străzii și a trotuarelor, proiectul cuprinde amenajarea spaţiilor verzi şi montarea de mobilier urban nou: bănci, coşuri de gunoi, stâlpi de iluminat. De asemenea, reţelele electrice şi de telecomunicaţii vor fi introduse în subteran, după realizarea unei canalizaţii speciale pe traseul trotuarelor (canivou subteran de 10,2 km). În totalitatea sa, proiectul beneficiază de o finanţare de 30 milioane lei şi are ca termen de finalizare sfârşitul lunii decembrie.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*