Sistemul „inteligent” pentru fluidizarea traficului, funcţional din acest an

Publicat de Curierul de Iasi la data de 14/08/2015

semafoare (2)Sistemul de Management al Traficului ar putea deveni funcţional după finalizarea contractului de lucrări, respectiv luna octombrie a acestui an.

Situaţia la zi
Până în prezent, 75% dintre intersecţiile incluse în proiect sunt echipate cu semafoare, lucrările avansând. Astfel, au fost instalate traseele de fibră optică în 40 din cele 90 de intersecţii incluse în proiect. Lucrările s-au desfăşurat în zone precum Alexandru cel Bun, Păcurari – Canta – Gară, Primăverii – Socola – Bularga, Nicolina – Frumoasa – CUG şi Bucium. În cea mai mare parte a intersecţiilor unde s-a instalat fibra optică au fost montate şi 36 de camere video. La această oră, comunicaţia cu fibra optică s-a realizat în zona Cantemir – bulevardul Nicolae Iorga, în apropierea căreia se află şi centrul de telesupraveghere. Astfel, au fost conectate la sistem intersecţiile dintre bulevardul Cantemir şi Decebal, Nicolae Iorga, Şoseaua Naţională, cele două Splaiuri ale Bahluiului. Mai mult, comunicaţia s-a realizat în proporţie de 100% pe bulevardul Nicolae Iorga la nord şi sud de pasajul CFR (în dreptul Calea Galata şi, respectiv, str. Hatman Şendrea), la vest şi la est faţă de intersecţia cu Nicolina şi la intersecţia cu Mitropolit Varlaam (zona Kaufland).

Efecte concrete
Concretizarea proiectului de sistematizare a traficului rutier ieşean presupune montarea în 90 de intersecţii a 1.242 de semafoare, 1.979 de indicatoare rutiere, 72 de automate de dirijare a circulaţiei, 633 de camere de detecţie, 59 de echipamente pentru supraveghere. Dintre cele 1.242 de semafoare, 1.000 sunt pentru vehicule şi pietoni, 70 pentru tramvai, iar 172 pentru verde intermitent la dreapta şi galben intermitent pietoni. Tot sistemul va fi coordonat de un dispecer amplasat într-o clădire de 380 de metri pătraţi în care vor lucra aproximativ 30 de angajaţi. Demararea angajarilor se va realiza după operarea modificărilor în organigramă şi aprobarea acesteia, până la finalizarea contractului de finanţare a proiectului. După implementarea sa, sistemul de management al traficului va contribui la fluidizarea circulaţiei rutiere şi pietonale, precum şi la reducerea numărului de accidente si ambuteiaje, dar şi la scăderea poluării cauzată acum de staţionarea prelungită a vehiculelor la traversarea intersecţiilor.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*