Şedinţă operativă cu directorii municipalităţii

Publicat de Curierul de Iasi la data de 08/03/2011

Primarul Gheorghe Nichita i-a convocat pe directorii serviciilor şi instituţiilor subordinate municipalităţii la o şedinţă operativă în care au fost trecute în revistă activităţile pe care le coordonează fiecare, în condiţiile în care sezonul rece se apropie de sfârşit şi urmează să fie demarată campania de primăvară.

Edilul-şef le-a cerut directorilor municipalităţii să îşi pună la punct planul de management, în condiţiile în care criza financiară este departe de a se fi încheiat şi, mai ales, în condiţiile în care se prefigurează adoptarea unui nou Cod al Muncii.

Astfel, fiecare unitate în parte va prezenta în detaliu date sintetice pentru fiecare activitate în parte, fiind vorba de o analiză a costurilor şi a cheltuielilor pentru fiecare operaţiune, fie că vorbim de asfaltări, plantări şi toaletări de arbori, producerea gigacaloriei, salubritate etc. Această analiză este valabilă şi pentru direcţiile din Primărie.

“Vreau să am date foarte clare şi cât mai recente cu putinţă, pentru a putea analiza raportul cost-beneficiu şi de a identifica cele mai bune soluţii pentru a avea drept rezultat o cheltuire cât mai eficientă a banului public.” – le-a spus primarul Nichita directorilor.

“Obiectivul principal al acestor analize este chivernisirea banului public şi evitarea unor cheltuieli suplimentare şi fără rost. Cu alte cuvinte, unde putem reduce cheltuielile, o vom face chiar dacă în unele situaţii vom scădea ritmul la unele activităţi. Cunoaştem foarte bine situaţia financiară a ieşenilor. Actuala criză ne-a afectat nu numai planul de investiţii multianual, dar şi operaţionalitatea serviciilor asigurate de municipalitate” – a completat Gheorghe Nichita.

Acesta a dat şi câteva exemple în acest sens, astfel poliţia locală trebuie să-şi îndeplinească misiunea pe care o are cu fonduri mai puţine, cu angajaţi mai puţini, dar şi cu atribuţii mai multe (cum ar fi cele de dirijare a circulaţiei, control urbanism, mediu etc.). Aceeaşi situaţie o întâlnim şi la Salubris sau la Servicii Publice Municipale, societăţi care vor trebui să menţină standardul de calitate cu care s-au obişnuit ieşenii, dar cu fonduri mai puţine.

Gheorghe Nichita le-a cerut celor de la Citadin să înceapă campania de plombări neîntârziat, imediat ce vremea va permite, urmând ca intervenţiile să se facă etapizat, cu pachet de cite 10 străzi, pe zonele din oraş.

Societatea Servicii Publice SA a primit dispoziţie pentru inventarierea tuturor spaţiilor verzi aflate în administrare privată în vederea completării Registrului Spaţiilor Verzi, care va fi parte componentă a Cadastrului General. În altă ordine de idei, zona de la sinagoga din Tg. Cucu va fi toaletată şi refăcută spre a fi pregătită pentru comemorarea Pogromului de la Iaşi în luna iunie, iar aceeaşi societate se va ocupa de realizarea monumentului închinat scriitorului Cezar Ivănescu, în vederea proiectării, finalizării şi amplasării în acest an a unui bust a scriitorului.

SC Salubris SA, împreună cu Servicii Publice Municipale şi Citadin pregătesc Campania de Primăvară, care se va desfăşură în funcţie de condiţiile meteo începând cu data de 15 martie 2011.

“Problema cea mai stringentă rămâne gestionarea câinilor comunitari. Am cerut mai multă vigilenţă în această privinţă. Am cerut şi Poliţiei Locale să se implice în gestionarea acestei probleme, mai ales că există informaţii că sunt aduşi câini în oraş cu maşini. Vreau ca poliţiştii noştri să organizeze filtre şi să pună la punct un plan de acţiune pentru a împiedica aducerea câinilor în Iaşi din altă parte. Am alocat şi în acest an fonduri pentru noul padoc (800.000) şi vom încerca, dacă vom avea fonduri, să suplimentăm la o viitoare rectificare bugetară. Colaborăm în continuare cu ONG-urile şi vom pune la punct un plan de sterilizări. Chiar în ultima şedinţă de CL am alocat un spaţiu în folosinţă gratuită unei organizaţii din SUA care va veni în Iaşi pentru a efectua sterilizări gratuite” – a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Şeful municipalităţii a mai afirmat că săptămâna viitoare va avea loc o primă discuţie aplicată cu privire la gestionarea parcărilor din oraş, împreună cu cei de la DAPPP.

“ Am lansat aceată dezbatere încă de anul trecut. Vrem să creionăm în perioada următoare o strategie prin care să identificăm cea mai bună soluţie pentru gestionarea parcărilor din Iaşi – a spus Nichita.

În ceea ce priveşte instituţia Arhitectului şef al municipiului, primarul i-a cerut arhitectului –şef să se pună la punct cu noua lege a urbanismului, care a intrat în vigoare din această lună.

“Vom stabili o schemă de proceduri pentru toţi cei care au lucrări de construcţii şi vom face adrese pentru toţi cei care efectuează aceste lucrări pentru a se pune la punct documentaţia în conformitate cu noua lege şi să intre în legalitate. Altfel, sunt dispus să merg până la capăt şi unde vedem nereguli şi rea-voinţă nu mă voi feri să decid demolarea oricărui imobil care nu respectă cerinţele noii legi. Totodată, am cerut un proiect pentru realizarea faţadelor blocurilor într-un anumit context urbanistic. Aici am în vedere în special refacerea faţadelor blocurilor”,  a conchis primarul Nichita.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*