Şantierul Iorga – Doi Băieţi: sens giratoriu la Cotnari, linii demontate în Metalurgie

Publicat de Curierul de Iasi la data de 03/07/2014

Pe traseul bd. Nicolae Iorga – Calea Chişinăului – Doi Băieţi, lucrările de modernizare a căii de rulare a tramvaielor sunt în plină desfăşurare. Cel mai avansat sector este cel aflat pe bd. Nicolae Iorga, între sediul vămii şi piaţa Nicolina. Pe această zonă a fost definitivată înlocuirea şinelor de tramvai şi asfaltarea pe sectorul căii de rulare a tramvaielor inclusiv cu stratul de uzură. Săptămâna trecută a început şi turnarea masticului, strat care face legătura dintre şine şi asfalt şi protejează carosabilul de vibraţiile generate de trecerea tramvaiului. Lucrările sunt avansate şi pe sectorul dintre Piaţa Nicolina şi intersecţie Ţesătura, unde au fost turnate straturile de beton al structurii ce fixează liniile de tramvai şi urmează asfaltarea, programată în această lună.

rond Cotnari (1) - Copy

Intersecţia Cotnari
La începutul acestei săptămâni au demarat lucrările de demontare a liniilor de tramvai din intersecţia bulevardelor Nicolae Iorga şi Socola. Circulaţia rutieră a fost, drept urmare, modicată în perioada lucrărilor de schimbare a liniilor de tramvai. Practic, a fost înfiinţat un sens giratoriu temporar care va permite autovehiculelor ocolirea zonei pe care se va interveni. Circulaţia în intersecţie se va desfăşura în baza sensului giratoriu în perioada 30 iunie – 10 iulie 2014, termen în care firma de construcţii urmează să înlocuiască liniile.

Şi în Metalurgie
Şantierul s-a extins pe un nou tronson al traseului de tramvai, cel cuprins între Pod Metalurgie şi Doi Băieţi.

metalurgie (5) - Copy

Constructorii au demarat demontarea liniilor vechi de tramvai şi decaparea zonei mediene a arterei. Mult mai avansat este tronsonul cuprins între Tepro şi podul Metalurgie, aici fiind deja montate noile şine şi turnat primul strat de beton. Lucrările de pe Calea Chişinăului se desfăşoară pe sectorul Ţesătura – Dalkia, unde a fost definitivat culoarul pentru fundaţia liniilor de tramvai. De asemenea, se lucrează şi pe tronsonul Baza 3 – Tepro pentru pregătirea fundaţiei căii de rulare.

Modernizarea liniilor de tramvai de pe tronsonul Nicolae Iorga – Ţesătura – Metalurgie – Doi Băieţi este subiectul unui proiect european al Primăriei şi beneficiază de finanţare nerambursabilă. Lucrările presupun schimbarea liniei de tramvai pe o lungime de aproximativ 10 kilometri şi au o valoare contractuală de 47 milioane lei fără TVA. Liniile de tramvai vor fi finalizate pe întreg traseul, conform planificărilor cu firmele de construcţii, în vara anului 2015.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*