Şantierul Iorga – Doi Băieţi: a fost deschis un nou front de lucru, în Metalurgie

Publicat de Curierul de Iasi la data de 10/04/2014

Lucrările de pe şantierul Iorga – Doi Băieţi se dezvoltă cu repeziciune. Constructorii muncesc pe mai multe porţiuni din acest traseu la înlocuirea şinei de tramvai. Astfel, un prim front de lucru este între Cotnari şi Ţesătura. A doua zonă afectată de ample lucrări este tronsonul Ţesătura – Dalkia. De câteva zile, a început şi scoaterea liniei dintre Tepro şi podul Metalurgie. În acest ultim caz, fix pe această porţiune este şi o restricţie în circulaţia auto: sensul de mers dinspre Calea Chişinăului spre Metalurgie a fost închis, fiind modificată inclusiv ruta de autobuz 11.

iorga-doi baieti (6)

Restricţii de circulaţie
Din cauza săpăturilor, autobuzele de pe traseul 11 urmează itinerariul Rond Dacia – Podu de Piatră – Gara Internaţională – Baza 3 – Tudor Vladimirescu – bdul Chimiei (Splai Bahlui) – pod Metalurgie – Tătăraşi Nord. Aceste restricţii vor fi menţinute până duminică.
În toate aceste trei zone de şantier este scoasă vechea cale de rulare şi este pregătit terenul pentru montarea celei noi, aşa cum s-a întâmplat deja pe porţiunea Vamă – Piaţa Nicolina. Ultima zonă ce va intra în lucru este cea dintre Dalkia şi Baza 3, lucrările urmând să demareze, cel mai probabil, odată cu începerea vacanţei de vară a elevilor şi studenţilor.

Vor fi modernizaţi 9,9 km şină
Acest proiect cu finanţare europeană constă în reabilitarea a 9,9 km de şină şi a 15.000 mp de spaţii verzi. Schimbarea liniei se va face pe traseul bdul Nicolae Iorga, bdul Primăverii, Calea Chişinăului, bdul Metalurgie, strada Vasile Lupu. Totodată, vor fi făcute 10 peroane pentru călători, 10 copertine, vor fi amplasate 10 borne reflectorizante, 10 indicatoare de staţie şi 20 de coşuri de gunoi.

Beneficii importante
La finalizarea acestei investiţii, cifrată la peste 10 milioane de euro, beneficiile vor fi numeroase, dintre acestea remarcându-se reducerea timpului de călătorie datorită creşterii vitezei de circulaţie de la 25 km/h la 35 km/h, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă pentru călători, montarea de bandă de cauciuc pentru ghidarea persoanelor cu dizabilităţi, îmbunătăţirea siguranţei traficului prin modernizarea căii de rulare tramvai, descongestionarea şi fluidizarea circulaţiei cu tramvaiul. Suprafaţa totală a străzilor pe care se află traseul proiectat este de 144.590 metri pătraţi din care suprafaţa estimată a fi ocupată prin realizarea lucrărilor este de 33.610 metri pătraţi.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*