Ritm susţinut de lucru pe şantierul Iorga – Doi Băieţi. Vor fi schimbări în circulaţia tramvaielor

Publicat de Curierul de Iasi la data de 24/02/2014

Îmbunătăţirea condiţiilor meteo a permis reluarea lucrărilor la modernizarea şinelor de tramvai de pe traseul Nicolae Iorga – Doi Băieţi, proiect ce vizează schimbarea a 9,9 kilometri cale de rulare.

sina bazar_doi baieti (7)

Stadiu actual
Astfel, pe sectorul dintre fostul Bazar şi intersecţia Cotnari şinele au fost deja înlocuite, urmând a fi efectuate diverse lucrări de finisare. Lucrările de excavare şi scoatere a vechilor şine de tramvai au avansat între intersecţia Cotnari şi Calea Chişinăului, ajungând în zona Ţesătura. În aceste zile, excavatoarele şi camioanele de mare capacitate sunt mobilizate pentru extragerea vechii căi de rulare şi pregătirea terenului pentru montarea celei noi.

Vor urma lucrările pe sectoarele Calea Chişinăului (intersecţia dintre Calea Chişinăului cu strada Ţesătura şi bulevardul Metalurgiei), bulevardul Metalurgiei (între intersecţia cu Calea Chişinăului şi strada Vasile Lupu), strada Vasile Lupu (de la intersecţia cu strada Ciurchi până la bulevardul Chimiei).

Proiect de anvergură
Amplul proiect “Modernizarea reţelei de linii de tramvai în polul de creştere”, din care fac parte şi lucrările din aceste zile, are ca termen de finalizare vara anului 2015, valoarea contractului fiind de aproximativ 47 de milioane de lei, fără TVA. La semnarea contractului aferent acestui proiect european, primarul Gheorghe Nichita declara: „După definitivarea acestui proiect, 80% din reţeaua de tramvai din Iaşi va fi complet modernizată. De asemenea, va fi aplicată o soluţie tehnică de ultimă generaţie, care oferă o stabilitate căii de rulare şi o durată de viaţă foarte mare”.

Fluidizarea traficului
Beneficiile proiectului sunt numeroase, dintre acestea remarcându-se reducerea timpului de călătorie datorită creşterii vitezei de circulaţie de la 25 km/h la 35 km/h, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă pentru călători prin construirea de 10 peroane noi, montarea a 10 copertine pentru staţiile de tramvai, montarea de bandă de cauciuc pentru ghidarea persoanelor cu dizabilităţi, îmbunătăţirea siguranţei traficului prin modernizarea căii de rulare tramvai, descongestionarea şi fluidizarea circulaţiei cu tramvaiul. Suprafaţa totală a străzilor pe care se află traseul proiectat este de 144.590 metri pătraţi din care suprafaţa estimată a fi ocupată prin realizarea lucrărilor este de 33.610 metri pătraţi.

Cum se modifică rutele de tramvai, în funcţie de lucrări
Odată cu avansarea lucrărilor pe tronsonul Ţesătura – Tătăraşi Sud, vor apărea unele schimbări în modul de operare a mijloacelor de transport în comun. Reprezentanţii RATP au în vedere o serie de măsuri care vor permite călătorilor deplasarea în condiţii normale. Planul făcut de oficialii RATP va fi armonizat în funcţie de evoluţia lucrărilor, astfel încât disconfortul creat să fie minim.

Iată cum s-ar putea schimba harta transportului public, pe rutele operate în prezent cu tramvaie. Modificările ar urma să intre în vigoare în martie – aprilie, în momentul în care constructorii vor trece la scoaterea şinei vechi de pe Calea Chişinăului.

  • Pe traseul nr. 1 Copou – Podu Roş – Tătăraşi – Copou vor circula autobuze;
  • Pe traseul nr. 5 Dacia – Podu Roş – Ţuţora vor circula  autobuze;
  • Pe traseul nr. 11 Dacia – Baza 3 – Tătăraşi Nord circulă  deja autobuze (pentru că se fac lucrări pe N. Iorga);
  • Pe traseul nr. 13 Copou – Tătăraşi – Podu Roş – Copou  vor circula autobuze;
  • Traseul nr. 3 Gară – Dancu va fi deservit de tramvaie;
  • Traseul nr. 6 Dacia – Tg. Cucu va fi deservit de tramvaie;
  • Traseul nr. 7 Canta – Tg. Cucu – Baza 3 va fi deservit de  tramvaie;
  • Traseul nr. 8 Copou – Tg. Cucu – Baza 3 va fi deservit de  tramvaie.
  • Traseu 2 Canta – Baza 3. Se renunţă la el. Din Canta călătorii vor avea la dispoziţie traseul de autobuz 19 până în Podu de Piatră. De aici vor fi preluaţi de autobuzele ce vor fi introduse pe fostul traseu de tramvai 5. Biletele vor fi valabile la transbordare.
  • Începând din luna iunie 2014, odată cu vacanţa elevilor şi studenţilor, vor începe lucrările pe tronsonul Mase Plastice – Baza 3. Din această cauză, traseele de tramvai nr. 7 şi nr. 8 vor circula pe itinerariul Canta – Tg. Cucu – Tătăraşi  Nord, respectiv Copou – Tg. Cucu – Tătăraşi Nord.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*