Raportul de activitate al DLEP Iași pe primele nouă luni ale anului

Publicat de Curierul de Iasi la data de 18/10/2017

Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor (DLEP) Iași a făcut public raportul de activitate pentru perioada ianuarie – septembrie 2017. În cele nouă luni au fost înregistrate 51.072 de cereri pentru eliberarea actelor de identitate sau a vizelor de reşedinţă. În perioada similară din anii anteriori au fost înregistrate 54.093 cereri (în anul 2016), 53.144 cereri (în 2015), respectiv 57.347 cereri (în 2014).

Din numărul total de cereri înregistrate în acest an, 41.796 au fost pentru cărţi de identitate, 2.208 pentru cărţi de identitate provizorii şi 7.068 pentru viza de reşedinţă. Principalele motive în baza cărora s-au eliberat noi acte de identitate au fost expirarea termenului de valabilitate, schimbarea domiciliului, împlinirea vârstei de 14 / 18 ani, pierderea, furtul și deteriorarea acestora, precum și schimbarea numelui.

În perioada menționată au fost înregistrate 18.922 de programări online pe site-ul www.dlep-iasi.ro, restul cererilor fiind depuse pe baza bonurilor de ordine eliberate zilnic la sediul DLEP Iași. Românii din străinătate au trimis 825 de procuri prin care au obţinut acte de identitate fără a se deplasa în ţară.

„În această perioadă se află în plină desfăşurare și campania de stabilire a reşedinţei pentru elevii şi studenţii de pe raza municipiului Iaşi. Până la această dată au fost parcurse 29 de cămine şi soluţionate 6.000 de cereri”, a declarat Mariusn Bodoga, directorul executiv al DLEP Iași.

Acţiuni în teren cu staţia mobilă

În perioada ianuarie – septembrie DLEP a desfășurat acţiuni în teren cu staţia mobilă. În urma acestora au fost soluţionate 1.545 de cereri din care 1.209 cărţi de identitate, 175 cărţi de identitate provizorii şi 171 reşedinţe. Acţiunile s-au desfăşurat în comunele arondate, la domiciliul persoanelor nedeplasabile sau la unităţi sanitare şi centre de ocrotire / plasament.

Pentru intrarea în legalitate a persoanelor netransportabile există posibilitatea deplasării cu staţia mobilă la domiciliul acestora, în vederea preluării imaginii, primirii documentelor necesare şi ulterior eliberării actului de identitate fără niciun fel de cheltuieli suplimentare.

Recomandări pentru cetăţenii români din diaspora

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot solicita obţinerea unui nou act de identitate, fără a mai veni în ţară, pe baza unei procuri. Mandatarul va prezenta o procură specială pe care se află aplicată fotografia titularului, autentificată de misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din statul în care se află solicitantul. În cuprinsul procurii este necesar să se regăsească referirea expresă la obiectul mandatului.

Solicitarea unui nou act de identitate se poate face cu 180 de zile înainte de expirarea perioadei de valabilitate. Taxa pentru eliberarea actului de identitate se poate achita online, pe platforma www.ghiseul.ro, sau la casieriile deschise la sediul DLEP Iași, Centrele de Cartier ale municipalităţii, Primărie şi Serviciul de Stare Civilă. Actul de identitate se eliberează doar titularului sau împuternicitului pe baza unei procuri speciale dată în acest sens.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*