Ramona – Elena Cervenciuc, o creatoare cu atitudine

Publicat de Curierul de Iasi la data de 04/10/2018

Ramona-Elena Cervenciuc, „un om care are mereu zâmbetul pe buze”, a lansat un business mai puțin întâlnit în Municipiul Iași. Din februarie 2018 tânăra originară din Suceava a deschis o afacere prin care realizează, la comandă, costume premium pentru femei și bărbați. Pe scurt: Costume cu ATITUDINE (https://costumecuatitudine.ro).

De unde pasiunea pentru haine?

Pasiunea pentru haine a crescut odată cu mine. Mi-a plăcut mereu ideea de a avea un stil personal și nu neapărat de a urma anumite tendințe. În octombrie 2015 am lansat un blog, www.ramonacervenciuc.ro, cele mai multe articole fiind despre modă, stil personal și shopping inteligent. Blogul m-a ajutat mult pe partea de notorietate pentru că în momentul în care am lansat Costume cu ATITUDINE aveam o comunitate de 12.000 de urmăritori. În momentul de față, realizăm sacouri, fuste, pantaloni și cămăși pentru doamne și sacouri, pantaloni, veste și cămăși pentru domni. Ne-am orientat spre 3 mari categorii: business, smart casual și ceremonie.

De ce sunt speciale costumele tale?

Încă de când îmi creionam planul de afaceri, mi-am dorit foarte mult să realizez produse de calitate, care și peste 5 ani să arate impecabil și, nu în ultimul rând, articole care rămân un etalon în garderobă indiferent de tendințe. Plecând de la acest considerent, am căutat furnizori de materiale naturale: lână, cașmir, mătase și bumbac. Am ales materiale naturale pentru că au un impact pozitiv atât pentru sănătate, cât și asupra mediului. Dacă este curățat corespunzător, un costum din lână 100% va arăta la fel peste mulți ani.

În momentul când se lansează colecții noi de țesături, noi testăm cum se comportă materialul. În plus, unele colecții nu mai apar, de exemplu culorile uni, precum negru, gri sau bleumarin le vei găsi tot timpul, dar anumite modele de carouri sau dungi pot apărea doar pentru un anumit sezon, ceea ce înseamnă că întărim și mai mult ideea de unicitate. Construim împreună cu clientul produsul final, de la alegerea materialului, la alegerea nasturilor, căptușelii, modelului, până la personalizarea fiecărui detaliu în parte. În interiorul sacoului este trecut inclusiv numele clientului. Costumele noastre sunt speciale pentru că sunt unice pentru fiecare client în parte.

Cât costă un costum realizat la tine?

Costul unui costum este stabilit în funcție de țesătura aleasă. Pornește de la 1.600 lei și poate ajunge la 6.000 lei. Cu cât țesătura este mai fină cu atât crește și prețul. Avem și țesături care sunt impermeabile, poți arunca apă sau vin și nu te vei uda/murdări, avem țesături care nu se șifonează deloc, le poți împacheta liniștit în bagaj, după care scuturi costumul și arată perfect călcat.

Ai spus că nu ai magazin și că lucrezi în special pe recomandări.

Am ales varianta unui showroom, datorită faptului că dorim să oferim produse și servicii premium. O casă e un mediu mult mai intim, felul în care este aranjată, mirosul specific, muzică jazz pe fundal, totul a fost atent gândit. Lucrăm doar pe bază de programare pentru a ne putea dedica fiecărei persoane în parte. Mai mult, oferim clienților noștri și consiliere vestimentară. Ținem foarte mult legătura cu ei.

Ai concurență?

Strategia mea a fost să mă lansez în zona costumelor pentru femei în sistem bespoke, tocmai pentru că la momentul actual în Iași nu este cineva specializat care să facă costume la comandă cu același standard de calitate pe care îl oferim noi. Treptat, ne-am adaptat pieței și am lansat gama de bărbați. În zona costumelor de bărbați, există o concurență mare. Din punctul meu de vedere, cred că există clienți pentru toată lumea. Atâta timp cât îmi fac treaba cum trebuie, sunt corectă cu clienții mei și avem o relație frumoasă, chiar sunt fericită că există concurență. Acest lucru mă determină și impulsionează să fiu din ce în ce mai bună în ceea ce fac.

Care este viitorul?

Viitorul Costumelor cu ATITUDINE sună promițător. Avem planuri mari, dar trebuie să le parcurgem treptat. Ne gândim și la fonduri europene, deoarece dorim să ne dezvoltăm cât mai mult. De asemenea, mi-am propus să atrag colaboratori și pe partea de accesorii și încălțăminte, în acest fel clientul ar putea să se îmbrace complet într-un singur loc. Tocmai din considerentul de a face cumpărături inteligente, deoarece salvezi atât timp, cât și bani.

Cât de greu este să faci rost de muncitori?

Pentru realizarea costumelor lucrez cu o fabrică. A fost destul de greu să găsesc o fabrică care să lucreze la un anumit standard de calitate și care să accepte o colaborare în sistem de comandă. Mare parte din fabrici lucrează în sistem lohn, adică îți impun cantități mari cu mărimi standard. Pe de altă parte, atelierele mai mici care ar accepta sistemul de comandă, nu reușesc să se adapteze cerințelor. Spre exemplu, la noi toate carourile se aliniază corect, asta înseamnă mai mult material pierdut, mai mult timp alocat și o pricepere iscusită. Trebuie să recunosc, că a fost o adevărată provocare până să găsesc colaboratorii de care aveam nevoie.

Cum sunt clienții ieșeni? Sunt mofturoși?

Eu am descoperit 3 categorii de clienți. Prima categorie este cea pentru care contează doar prețul și vor face tot posibilul să negocieze cu tine, dar tot vor cumpăra de unde este mai ieftin. În cea de-a doua, sunt cei care cumpără brandul, pentru această categorie de clienți, nu e important materialul sau cât de corect e croit, important e să scrie X firmă pe produs, chiar dacă pe stradă vor mai întâlni cel puțin 20-30 de persoane care poartă același articol ca și ei. Clienții care se încadrează în cea de-a treia categorie, vor face o analiză înainte de a cumpăra, pentru ei e important confortul, materialul din care este croit, doresc calitate și se îndreaptă cât mai mult către ideea de unicitate. Categoria din urmă nu o să fie prea încântată dacă mai vede 2-3 persoane îmbrăcate la fel. Fiecare categorie are criterii diferite de evaluare și de cumpărare, din acest considerent e foarte important să te poți adapta și, în același timp, să realizezi că nu poți acapara toată piața.

Ce părere ai despre magazinele „de fițe” de la noi?

Magazinele de „fițe” în cultura noastră nu sunt neapărat magazinele de lux. Pentru marea majoritate a populației, magazin de fițe înseamnă francizele cunoscutelor lanțuri de magazine, adică, de regulă, o industrie fast fashion, în care nu se pune accent pe materialele utilizate, pe grija față de angajați, care să aibă condiții de muncă adecvate și salarii corecte. Sunt produse realizate inclusiv pe vapor. În opinia mea, magazinele de fițe nu sunt cele care copiază marile podiumuri, ci sunt cele care realizează produse corecte, cu simț de responsabilitate atât pentru clienți, cât și pentru angajați și mediul înconjurător. Aceasta este realitatea cu care ne confruntăm noi, micii antreprenori, care dorim să realizăm produse cu simț de răspundere și de multe ori suntem absorbiți de acești giganți.

Ce vedetă îți place cum se îmbracă?

Din România Andreea Raicu, iar din străinătate Amal Clooney. Le-am menționat pe cele două deoarece mă regăsesc în stilul lor și acesta este criteriul meu de evaluare.

Marius Pârciu

Comments

comments

Categoria: interviu,Timp liber





Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*