Proiect european: modernizarea liniei de tramvai Bazar – Doi Băieţi

Publicat de Curierul de Iasi la data de 18/01/2013

Primăria Iaşi a mai obţinut un proiect cu fonduri europene. Sub denumirea „Modernizarea reţelei de linii de tramvai în polul de creştere”, proiectul continuă programul de reabilitare a infrastructurii transportului public cu tramvaiul. Acesta prevede refacerea căii de rulare a tramvaielor pe traseul Bazar – Doi Băieţi. Valoarea totală estimată este de aproximativ 20 milioane de euro, iar perioada de implementare este de 31 de luni.

Este cel de-al nouălea proiect semnat de Municipiul Iaşi. Ne consolidăm astfel poziţia în fruntea oraşelor – pol de creştere în ceea ce priveşte accesarea fondurilor europene nerambursabile. Este un proiect foarte mare, ambiţios şi va presupune un efort foarte mare, dar continuăm şi prin aceste investiţii programul de modernizare a transportului public cu tramvaiul”, a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Proiectul vizează schimbarea liniilor de tramvai de pe un traseu de 9,9 km de pe traseul Bazar (Bd. Nicolae Iorga) – Ţesătura – Calea Chişinăului – Metalurgie – Doi Băieţi. Până în acest moment, în municipiu au fost modernizate liniile de tramvai de pe 39 de km, fondurile fiind asigurate din finanţări europene, din creditele contractate de municipalitate şi din bugetul local. În total, reţeaua de linii de tramvai din municipiu se întinde pe 83 de km.

Cinci bulevarde

Lucrările de pe noul proiect al municipalităţii se vor desfăşura pe cinci bulevarde, cu o suprafaţă totală de 144.590 metri pătraţi, din care suprafaţa estimată a fi ocupată prin realizarea lucrărilor este de 33.610 metri pătraţi. Străzile vizate sunt:

  • Bulevardul Nicolae Iorga (între staţia de tramvai Bazar şi bulevardul Socola);
  • Bulevardul Primăverii (intre bulevardul Socola şi intersecţia cu Calea Chişinăului şi strada Ţesătura);
  • Calea Chişinăului (intersecţia dintre Calea Chişinăului cu strada Ţesătura şi bulevardul Metalurgiei);
  • Bulevardul Metalurgiei (între intersecţia cu Calea Chişinăului şi strada Vasile Lupu);
  • Strada Vasile Lupu (de la intersecţia cu strada Ciurchi până la bulevardul Chimiei).

………………

Proiectul, în cifre:

  • suprafaţă platformă linie cale tramvai         33.610 metri pătraţi
  • lungime linie tramvai cale simplă    9,9673 kilometri
  • suprafaţă zone verzi pe platformă liniei      15.010 metri pătraţi

………………….

Beneficiile proiectului:

– reducerea numărului de accidente

– creşterea vitezei de circulaţie

– diminuarea cheltuielilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii

– îmbunătăţirea siguranţei de circulaţie

– îmbunătăţirea gradului de confort şi civilizaţie

– îmbunătăţirea parametrilor de mediu afectaţi de transportul public prin reducerea noxelor, zgomotului şi vibraţiilor

– protejarea materialului rulant (tramvaiul)

– îmbunătăţirea infrastructurii tehnico edilitare

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*