Primăria a găzduit o sesiune de formare pentru profesorii din comunitățile defavorizate din Moldova

Publicat de Curierul de Iasi la data de 21/06/2017

Asociația OvidiuRo, Asociația Learning by Teaching și grupul Citim Împreună România au organizat marţi „Conferința regională pentru educație timpurie de calitate. Sesiunea de formare”. Evenimentul a fost găzduit de Primăria Municipiului Iași și a beneficiat de sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Iași.

Conferința de la Iași a făcut parte dintr-o serie de opt sesiuni regionale de formare cu acoperire națională și a fost condusă de către un cvartet de traineri cu experiență îndelungată în educație timpurie, din România și Statele Unite: Betsy Grob (Statele Unite ale Americii), co-autoare a volumului „Learner-Centered Classrooms for the 21st Century” („Săli de clasă și educație centrate pe copil pentru secolul al XXI-lea”), Brandi Bates (Statele Unite ale Americii/România), inițiatoarea campaniei „Citim Împreună România”, ce promovează cititul de la vârste cât mai fragede, Andreia Petcu, specialist în metode de educație non-formală, și Maria Gheorghiu, cofondator OvidiuRo.

„Asociația OvidiuRo a invitat peste 100 de profesori din județul Iași și județele limitrofe pentru a discuta despre educația timpurie de calitate pentru toți copiii. Prin aceste conferințe vrem să aducem în atenția profesorilor și a opiniei publice importanța educației timpurii de calitate. La conferința de la Iași ne-am concentrat pe activitățile pe care le pot organiza profesorii la clasă, cu o atenție deosebită în ceea ce privește dezvoltarea limbajului. Este știut faptul că în primii cinci ani de viață sunt fundamentul pentru succesul ulterior la școală și în viață al copiilor. Practic, cu cât este mai bună educația în acești primi ani de viață, cu atât copiii vor avea șanse mai mari să reușească ulterior. Ne interesează în mod deosebit profesorii și copiii din comunitățile defavorizate pentru că de fapt multe din probleme acolo sunt și vrem să sprijinim copiii să reușească la școală”, declară Maria Gheorghiu.

Temele centrale ale sesiunii de training au fost metodele centrate pe copil, dezvoltarea limbajului, metodele de citit interactiv și explorarea conținuturilor științifice prin experimente. Scopul evenimentului a fost „echiparea profesorilor care lucrează cu copii provenind din medii defavorizate cu un set de practici educaționale și un pachet generos și divers de materiale educaționale care vor crește gradul de atractivitate al activităților de învățare”.

Date despre educația din România

La nivel național, mai mult de o treime dintre școli și grădinițe (36%), majoritatea din zone rurale, se confruntă cu probleme educaționale grave și foarte grave. Aceasta înseamnă un risc crescut de abandon școlar, o pondere mare de cadre didactice necalificate și un grad ridicat de marginalizare al localității. Județele cu cele mai mari procente de școli încadrate în clasa 1 sau 2 de risc educațional sunt Vaslui (69%), Mureș (60%), Iași (57%), Brașov (53%), Botoșani (49%), Sibiu (47%), Bacău (45%) și Dolj (39%).

Potrivit celui mai recent raport de țară în ceea ce privește rata alfabetizării populației, realizat de ELINET, România este pe penultimul loc în Uniunea Europeană, cu peste 35% dintre elevii de clasa a IV-a demonstrând probleme serioase la citit. În 2012, Organizația pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (OECD) evalua că aproximativ 42% dintre elevii români sunt analfabeți funcțional. În 2002, OECD demonstra o corelație pozitivă între citit și performanțele școlare, sugerând că promovarea cititului de la vârste cât mai fragede ar putea fi „una dintre cele mai eficiente modalități de a genera schimbare socială”. Cu toate acestea, conform PIRLS (Progresul în Studiul Internațional al Alfabetizării la Citire/ Lectură), aproape 70% dintre părinții din România nu citesc niciodată cărți împreună cu copiii lor sau o fac ocazional și insuficient.

 

Comments

comments

Categoria: educatie





Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*