Prima intâlnire publică pentru introducerea standardelor responsabilităţii sociale în sectorul public din Iaşi

Publicat de Curierul de Iasi la data de 02/03/2012

În data de 28 februarie 2012 a avut loc la Primăria Municipiului Iaşi, în cadrul proiectului ”SEE GSR – Model de responsabilitate socială în sectorul public”  prima întâlnire  publică a instituţiilor, serviciilor şi organizaţiilor publice în vederea identificării partenerilor locali şi regionali care vor participa la implementarea pilot a modelului GSR.

Proiectului ”SEE GSR – Model de responsabilitate socială în sectorul public” este finanţat de Uniunea Europeană în cadrul Programului „South East Europe”, Primăria Municipiului Iaşi fiind partener în cadrul proiectului alături de Organizatia Elenă de Standardizare, Univesitatea din Patras (Grecia), Centrul pentru Afaceri si Inovare BIC Attica (Grecia), Ministerul Bulgar al Sanataţii, Primăria oraşului Bari din Italia, Universitatea din Salento (Italia), Fundatia Tempus din Budapesta (Ungaria), Regiunea Basilicata din Italia, Centrul de Servicii pentru Afaceri din Zenica Doboj (Bosnia-Herzegovina). Scopul proiectului este introducerea conceptelor de responsabilitate socială şi calitate totală în instituţiile publice şi crearea unor instrumente şi standarde necesare acestui proces.

La întâlnire au participat reprezentanţi ai tuturor serviciilor si instituţiilor publice semnificative din Iaşi, de la Asociaţia Zona Metropolitană, Parcul tehnologic Tehnopolis, la Regia Autonomă de Transport Public Iaşi, Apa Vital, Salubris, Poliţia Comunitara, Direcţia de Asistenţă Comunitară, Termo-Service, Centrele de cartier, Fundaţia Hecuba, Asociaţia STEP in Turism, Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni dar şi Universitatea  „Al. I Cuza” şi Centrul de Studii Europene din cadrul Universităţii.

În cadrul întâlnirii au fost prezentate principalele elemente de interes referitoare la implementarea proiectului dar şi detalii referitoare la noţiunea de responsabilitate socială aşa cum este aplicată în sectorul privat conform standardului 26000, modalităţi de abordare în sectorul public, principalele elemente ale implementării. Transpunerea standardului responsabilităţii sociale din mediul privat în cel public vizează creşterea calităţii serviciilor publice şi a gradului de satisfacţie a cetăţeanului, introducerea unor proceduri clare pentru integrarea problematicii de mediu, economice, sociale, drepturile omului (angajat sau beneficiar), implicare în dezvoltarea comunităţii.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*