Peste 26.000 de noi cărţi de identitate eliberate la Iaşi de la începutul anului

Publicat de Curierul de Iasi la data de 07/07/2017

Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor (DLEP) Iași a prezentat raportul de activitate pe primul semestru al anului 2017. Astfel, în primele 6 luni au fost înregistrate 30.727 de cereri pentru eliberarea unui nou act de identitate sau a unei vize de reşedinţă. Din numărul total de cereri, 26.725 au fost pentru cărţi de identitate, 1.393 pentru cărţi de identitate provizorii şi 2.609 pentru viza de reşedinţă. Principalele motive în baza cărora s-au eliberat noi acte de identitate au fost expirarea termenului de valabilitate, schimbarea domiciliului, împlinirea vârstei de 14 ani şi pierderea acestora. În perioada de referinţă au fost înregistrate 12.817 de programări online pe site, restul cererilor fiind depuse pe baza bonurilor de ordine eliberate zilnic la sediul DLEP Iași.

Întrucât DLEP Iaşi deserveşte și locuitorii din 26 de comune arondate, angajații municipalității s-au deplasat în județ, prilej cu care au fost soluționate 1.020 de cereri.

 

Deplasare cu staţia mobilă la persoanele netransportabile

Pentru punerea în legalitate a persoanelor netransportabile există posibilitatea deplasării cu staţia mobilă la domiciliul acestora, în vederea preluării imaginii, primirii  documentelor necesare şi, ulterior, eliberării actului de identitate. Dovada stării de sănătate a persoanelor care se află în imposibilitatea de a se deplasa se va face printr-un document justificativ, respectiv: certificat de încadrare în grad de handicap sau adeverinţă (de dată recentă) de la medicul de familie din care să rezulte că solicitantul nu se poate deplasa. Solicitările pot fi depuse direct la sediul din Iulius Mall, etajul II, iar accesarea acestui serviciu nu implică niciun fel de cheltuieli suplimentare.

 

Important pentru cetăţenii români din diaspora

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot solicita obţinerea unui nou act de identitate, fără a mai veni în ţară, pe baza unei procuri. Mandatarul va prezenta o procură specială pe care se află aplicată fotografia titularului, autentificată de misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din statul în care se află solicitantul. În cuprinsul procurii este necesar să se regăsească referirea expresă la obiectul mandatului.

Solicitarea unui nou act de identitate se poate face cu 6 luni înainte de expirarea perioadei de valabilitate. Taxa pentru eliberarea actului de identitate se poate achita online, pe platforma ghiseul.ro, sau la casieriile deschise la sediul DLEP Iași, Centrele de Cartier ale municipalităţii, Primărie şi Serviciul de stare civilă. Actul de identitate se eliberează doar titularului sau împuternicitului pe baza unei procuri speciale dată în acest sens. La primirea actului de identitate cetăţenii sunt rugaţi să verifice corectitudinea datelor înscrise în act.

 

 

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*