Peste 17.000 de cereri depuse la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Iași în trimestrul I

Publicat de Curierul de Iasi la data de 17/04/2018

Reprezentanții Direcției Locale de Evidență a Persoanelor (DLEP) Iași au înregistrat în primul trimestru al acestui an 17 058 cereri depuse la Serviciul de Evidență a Persoanelor. În perioada similară a anului trecut au fost soluţionate 15.973 astfel de cereri. Dintre acestea, 14 297 cereri au fost pentru cartea de identitate definitivă, 1 938 cereri au fost pentru stabilirea reședinței (viza de flotant) iar 823 cereri au fost pentru cartea de identitate provizorie.

 „Principalele motive pentru care au fost solicitate actele de identitate au fost: expirarea termenului de valabilitate,schimbarea domiciliului/numelui, pierderea/furtul/deteriorirarea documentului sau împlinirea vârstei de 14 ani (primul buletin). De asemenea, s-au înregistrat 310 acte identitate eliberate pe bază de procură specială pentru românii din străinătate și 24 astfel de documente pentru persoanele private de libertate din Penitenciarul Iași” a explicat directorul DLEP Iași, Marius Bodoga.

Lista cererilor cuprinde și 1 111 solicitări preluate prin intermediul stației mobile, inclusiv cele din cadrul campaniei „Prioritate la Identitate”, acțiune demarată pe 22 februarie și care se va încheia joi, 19 aprilie. Amintim faptul că prin intermediul acestei campanii, Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Iaşi facilitează preluarea cererilor în vederea eliberării actelor de identitate şi clarificarea statutului civil. În acest fel, persoanele în cauză nu mai sunt nevoite să se deplaseze în municipiul Iaşi pentru obţinerea actului de identitate, întrucât eliberarea documentului se face în comuna de domiciliu prin intermediul posturilor de poliţie.

În prezent, termenul de eliberare a documentelor este de șapte zile lucrătoare pentru cărțile de identitate, respectiv trei zile lucrătoare pentru vizele de reședință și pentru cărțile de identitate provizorii. Reducerea termenului pentru obținerea actelor de identitate se poate face prin audienţă la conducerea instituţiei, doar pentru motive justificate temeinic. Audienţele se desfăşoară în fiecare miercuri, ora 14:00,  la sediul Serviciului de Evidență a Persoanelor din Iulius Mall, etaj 2. Înscrierile se fac la ofiţerul de serviciu, iar fișa de audiență trebuie însoțită de documente ce justifică urgentarea soluţionării cererii. Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Iaşi deserveşte municipiul Iaşi şi 26 de comune, în cifre o populaţie de peste 550.000 de locuitori.

 

 

 

 

 

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*