Pasajul Mihai Eminescu, ultimele lucrări

Publicat de Curierul de Iasi la data de 30/07/2014

Lucrările la interiorul pasajului Mihai Eminescu vor fi finalizate în prima decadă a lunii august, urmând apoi a fi efectuate manopere care ţin de aspectul arhitectural al acestuia.

Sistem de protecţie
Într-o amplă declaraţie de presă pe tema pasajului subteran de la Fundaţie, viceprimarul Mihai Chirica a subliniat faptul că faza finală a lucrărilor de interior a fost atinsă, constructorul urmând să părăsească pasajul, imediat după ce termină operaţiunile de betonare. Locul constructorilor va fi luat de cei care se vor ocupa de amenajarea arhitecturală, durata acestor lucrări fiind estimată la şase luni. Deocamdată, cea mai importantă lucrare ce ţine de finisarea pasajului priveşte închiderea iluminatorului. Acesta urmează a fi prevăzut cu sisteme de topire automată a zăpezii şi de preluare a apelor, dar şi sisteme de evacuare a gazelor din pasaj. Un element de noutate îl reprezintă montarea unui sistem de protecţie a autovehiculelor care trec prin pasaj. „Placajul pe partea superioară va fi făcut pe un schelet metalic, iar partea interioară este din granit cu sistem de amortizare. În caz de ciocnire, am prevăzut un sistem de protecţie cu nişte amortizări în spate care să poată lăsa uşor autovehiculul spre perete, să nu se izbească violent“, a explicat viceprimarul Mihai Chirica.

Constructorii lucrează atât în interiorul pasajului cât şi la marcajele rutiere definitive de pe şoseaua Păcurari. În plus, în week-end sunt programate lucrări de asfaltare în zona rondului din Fundaţie

Constructorii lucrează atât în interiorul pasajului cât şi la marcajele rutiere definitive de pe şoseaua Păcurari. În plus, în week-end sunt programate lucrări de asfaltare în zona rondului din Fundaţie

Modificări în circulaţie
Lucrările din exteriorul pasajului se află, de asemenea, în fazele terminale. Pe şoseaua Păcurari se efectuează marcaje rutiere, urmând ca pe porţiunea dintre şcoala Petru Poni şi Fundaţie marcajele să fie adaptate noii configurări a carosabilului ce vor fi aduse de funcţionarea pasajului. “Vom lăsa circulaţie prioritară spre centru şi nu invers. Zona respectivă se pretează foarte bine şi la o circulaţie reversibilă, funcţie de orele de trafic, dar asta va fi analizată cu Poliţia Rutieră”, a declarat Mihai Chirica. Problemele de trafic în zona rondului din Fundaţie vor fi rezolvate după construirea pasajului subteran Mihai Eminescu, parte integrantă a proiectului european “Dezvoltarea Axei de transport Est – Vest în Municipiul Iaşi”. Pasajul urmează a avea o lungime totală de 286 de metri, fiind prevăzute câte o bandă de circulaţie pe fiecare sens şi rampe de acces dinspre str. Păcurari şi bulevardul Independenţei.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*