Municipiul Iaşi şi comuna Miroslava, parteneri la organizarea celei de-a doua ediții a Festivalului Afterhills

Publicat de Curierul de Iasi la data de 29/03/2018

A doua ediție a festivalului „Afterhills” prilejuiește inclusiv parafarea unei colaborări consecvente dintre municipalitatea ieșeană și comuna Miroslava, pe raza căreia se va derula cunoscutul eveniment artistic în perioada 31 mai-3 iunie. În acest sens, în ședința ordinară a Consiliului Local din data de 30 martie, se va supune aprobării proiectul de hotărâre privind încheierea unui acord de parteneriat între Comuna Miroslava și Municipiul Iași, în vederea creării cadrului organizatoric pentru susținerea evenimentelor artistice, dar și pentru asigurarea transportului public până la amplasamentul festivalului.

Astfel, Compania de Transport Public (CTP) va propune suplimentarea numărului de mijloace de transport în comun pe traseele existente, respectiv înființarea unui itinerariu care să facă legătura între Iași și locația unde se desfășoară evenimentele.

„Acest festival de mare amploare realizat în premieră la Iași în perioada 23-25 iunie 2017 a îmbinat muzica și arta, poziționând orașul pe harta marilor festivaluri europene. Valoarea internațională a artiștilor, simultaneitatea evenimentelor, segmentarea publicului în cadrul a trei scene, dimensiunea publicului (aproximativ 40 000 de participanți simultan) reprezintă factori ai schimbării în peisajul cultural și comercial la nivelul Iașului.” arată organizatorii.

Ediția a doua a Festivalului de Muzică și Artă „Afterhills” își propune să aducă la Iași public regional, național și internațional, cu un număr de participanți estimat la 60 000 de persoane pe zi. Festivalul va fi construit pe o structură complexă, realizată de o echipă de arhitecți locali, conform normelor de siguranță și securitate, astfel: zonă de parcare, zonă de acces, zonă de camping, zone de food&drinks, zone de entertaiment și relaxare, scene, zonă de management, coordonare și buna desfășurare a activităților privind securitatea și siguranța participanților. Potrivit organizatorilor, vor fi implicate inclusiv universitățile ieșene, agențiile de turism, Casa de Cultură a Studenților, Centrul de Informare Turistică, firme din domenul IT, precum și alte entități locale și regionale.

„Elementele de noutate pe care acest festival le propune vizează, pe de o parte, crearea unor spații recreative, inedite pentru participanții la concerte, diferite față de cele întâlnite în cadrul unor festivaluri similare din țară, derulate în colaborare cu artiștii locali (studenți/masteranzi/doctoranzi/absolvenți) și, pe de altă parte, dezvoltarea unei platforme profesioniste de interacționare a publicului cu artiștii internaționale și cu operatorii culturali ieșeni, parteneri la acest măreț lanț de evenimente” au adăugat organizatorii festivalului.

Reprezentanții evenimentului consideră că Festivalul de Muzică și Artă „Afterhills” este un proiect care poate genera beneficii financiare importante inclusiv pentru autoritățile locale, fiind vorba de taxe și impozite aferente activităților de organizare și desfășurare a festivalului. De exemplu, în spațiul destinat evenimentului se vor desfășura și activități comerciale, în special de alimentație publică, ceea ce presupune venituri suplimentare pentru firmele implicate, antrenând creșterea volumului plăților către bugetul local. Efectele sunt multiple: un flux suplimentar de turiști, care presupune servicii de cazare și masă, cu accent pe produsele și serviciile „made in Romania”. Pe de altă parte, turiștii vor utiliza serviciile de transport, care reprezintă o altă sursă de venit pentru prestatorii acestor activități.

Organizatorii estimează o prezență la festival de peste 120.000 de spectatori, media pe zi fiind de cel puțin 40 000 de participanți: „Luând în calcul o medie de 100 de euro/zi, bani cheltuiți de fiecare turist pe cazare, masă și diverse sesiuni de shopping, rezultă că în cele trei zile de festival-suma generată de acest eveniment se apropie de 12 milioane de euro. Prima ediție a a confirmat faptul că Iașul este un pol turistic, nu doar un business travel, iar pentru a doua ediție am demarat acțiuni, împreună cu principalii operatori de turism și transport, de introducere a orașului nostru în circuite de city break.”, au încheiat reprezentanții evenimentului.

 

 

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*