Măsuri pentru perioada estivală la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Iași

Publicat de Curierul de Iasi la data de 11/07/2018

Reprezentanții Direcției Locale de Evidență a Persoanelor (DLEP) Iași au stabilit măsuri pentru optimizarea activităţii de preluare a cererilor pentru actele de identitate în perioada iulie-august 2018. Momentan, lucrătorii instituției procesează 280 cereri pe zi, termenul de eliberare a unui nou act de identitate fiind între 5 și 7 zile lucrătoare, în funcție de numărul de solicitări procesate.  Astfel, cetățenii vor beneficia de următoarele facilități:

-extinderea programului de lucru cu publicul pentru ziua de joi: 08:30-18:30;

-posibilitatea de plată a taxelor prin sms şi online;

-suplimentarea numărului de bonuri de ordine, în funcţie de solicitări;

-deschiderea unui birou nou pentru preluare cereri şi imagine, atunci când este cazul;

– audienţe la conducerea instituţiei, în fiecare miercuri începând cu ora 14:00 pentru reducerea termenului de soluționare a cererilor, pentru motive temeinice-pe bază de documente justificative;

 -deplasări săptămânale cu staţia mobilă la domiciliul persoanelor netransportabile cu domiciliul în municipiul Iaşi şi comunele limitrofe.

Atenţie la valabilitatea actului de identitate!

În cazul expirării termenului de valabilitate al actului de identitate, cetăţenii se pot prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi cu domiciliul sau reşedinţa cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile, pentru a solicita punerea în legalitate cu un act de identitate.

„Există posibilitatea păstrării de către titular a vechiului act de identitate aflat în termen de valabilitate, până la emiterea noii cărţi de identitate. În celelalte situaţii sau la împlinirea vârstei de 14 ani, cetăţenii sunt obligaţi  să solicite eliberarea unui act de identitate în termen de 15 zile de la producerea evenimentului. Precizăm faptul că nerespectarea dispoziţiilor legale constituie contravenţie şi se sancţionează după caz, cu amenzi cuprinse între 40-80 lei.” explică reprezentanții DLEP Iași.

Termenele de valabilitate ale cărţii de identitate sunt următoarele:

– pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani, termenul de   valabilitate a cărţii de identitate este de 4 ani;

– pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani, termenul de  valabilitate a cărţii de identitate este de 7 ani;

– după împlinirea vârstei de 25 de ani, termenul de valabilitate a cărţii de identitate este de 10 ani;

– după împlinirea vârstei de 55 de ani, cartea de identitate se eliberează cu termen de valabilitate permanent.

 

 

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*