Începe modernizarea liniei de tramvai Iorga – Doi Băieţi

Publicat de Curierul de Iasi la data de 12/09/2013

De joi, pe traseul 11, în locul tramvaielor vor circula autobuze

La o lună de la parafarea actelor la Palatul Roznovanu privind un nou proiect european, constructorii trec la treabă. Lucrările vor consta în schimbarea a 10 kilometri de cale de rulare pentru tramvaie între bulevardul Nicolae Iorga şi Doi Băieţi. Bugetul total al proiectului este de 47,44 de milioane de lei fără TVA, bani proveniţi din fonduri europene nerambursabile. De joi, 12 septembrie, ca urmare a lucrărilor de modernizare a liniei de tramvai de pe bulevardul Nicolae Iorga şi de pe bulevardul Primăverii, tramvaiele de pe traseul 11 vor fi înlocuite cu autobuze.

 

În maxim doi ani

Tronsonul ce va fi modernizat porneşte de sub pasarela Nicolina, de la fostul bazar, şi se termină în intersecţia de la Doi Băieţi

Tronsonul ce va fi modernizat porneşte de sub pasarela Nicolina, de la fostul bazar, şi se termină în intersecţia de la Doi Băieţi

Şinele de tramvai ce vor fi schimbate se întind pe traseul Nicolae Iorga – Ţesătura – Calea Chişinăului – Metalurgie – Doi Băieţi. De asemenea, vor fi asfaltate şi modernizate bdul Primăverii (între bulevardul Socola şi intersecţia cu Calea Chişinăului şi strada Ţesătura) şi strada Vasile Lupu (de la intersecţia cu strada Ciurchi până la bulevardul Chimiei). Aşadar, lucrările de pe noul proiect al municipalităţii se vor desfăşura pe cinci bulevarde, cu o suprafaţă totală de 144.590 metri pătraţi, din care suprafaţa estimată a fi ocupată prin realizarea lucrărilor este de 33.610 metri pătraţi. După finalizarea lucrărilor la linia de tramvai, se va trece la asfaltarea arterelor din Metalurgie. Contractul de lucrări, a fost câştigat de asocierea Mari Vila Com SRL, Conest SA şi Grădinariu Import-Export şi are ca termen de finalizare vara anului 2015.

 

Reţea modernizată

Noile lucrări fac parte din Proiectul „Modernizarea reţelei de linii de tramvai în polul de creştere Iaşi”. La nivelul municipiului Iaşi, calea de rulare pentru tramvaie are o lungime de 77,7 km, din care 28 km modernizaţi, 3,6 km în curs de modernizare. Alţi 8 km se vor realiza în perioada următoare, iar restul de 37 km până în 2015.

Prin implementarea proiectului se vor construi 10 peroane noi în suprafaţă de 957,71 mp, fiecare dintre acestea urmând a avea copertine pentru protecţia pasagerilor. Se vor monta benzi de cauciuc pentru ghidarea persoanelor cu dizabilităţi pe o suprafaţă de 140 m, precum şi borne reflectorizante. De asemenea, vor fi amplasate 10 indicatoare staţie tramvai şi gard de protecţie peron pe o suprafaţă de 657,77 metri pătraţi.

 

……………

“Va fi aplicată o soluţie tehnică de ultimă generaţie, care oferă o stabilitate căii de rulare şi o durată de viaţă foarte mare”, Gheorghe Nichita, primarul Iaşului

Comments

comments



1 Comentariu

  1. La nivelul municipiului Iaşi, calea de rulare tramvai are o lungime de 77,748 km, din care 28,674 km modernizaţi, 3,629 km în curs de modernizare. Alţi 8,157 km se vor realiza în perioada următoare, iar restul de 37,288 km până în 2015.




*