[VIDEO] Începe modernizarea infrastructurii Păcurari – Centru

Publicat de Curierul de Iasi la data de 03/11/2011

Miercuri, 2 noiembrie a fost semnat contractul de execuţie pentru refacerea străzilor şi trotuarelor din Păcurari – Piaţa Eminescu – Independenţei – Elena Doamna. Proiectul beneficiază de finanţare europeană şi se ridică la o valoare de 91 milioane lei.


Luna acesta, în municipiu începe un nou şantier important de infrastructură rutieră. În zona Păcurari vor debuta lucrările pentru realizarea Axei de Dezvoltare Est Vest, proiect finanţat de Uniunea Europeană. Valoarea totală a proiectului este de 91 milioane lei din care 72 de milioane sunt contribuţia nerambursabilă europeană. Miercuri, 2 noiembrie, în Sala Mare a Palatului Roznovanu a fost semnat contractul de execuţie a proiectului, ultima etapă înainte ca lucrările să înceapă efectiv. Două firme de construcţii trebuie să realizezeinfrastructura rutieră şi pietonală de pe traseul Şos. Păcurari, Strada Păcurari, Piaţa Eminescu, Bd. Independenţei, Strada Elena Doamna. În total, va fi modernizată trama stradală de pe o lungime de 6 km şi vor fi refăcute trotuare cu o suprafaţă de peste 30 de mii de metri pătraţi.

„Este un proiect care va fluidiza circulaţia rutieră în centrul municipiului şi va oferi trotuare reabilitate, piste de biciclişti şi spaţii verzi modernizate. De asemenea va crea un pasaj rutier subteran singurul de acest fel în Iaşi. Avem posibilitatea cu ajutorul fondurilor europene să modernizăm infrastructura rutieră la o scară foarte mare, aşa cum nu a cunoscut Iaşul de aproape 70 de ani”, a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Lucrările încep în această lună, după ce contructorii şi municipalitatea vor stabiligraficul de lucrări. Potrivit constructorilor organizarea de şantier a început deja urmând ca în perioada următoare să fie corelate planificarea lucrărilor la străzi cu cele ale furnizorilor de utilităţi. În cadrul modernizării se are în vedere atât schimbarea reţelelor de apă şi canalizare cât şi cele de telefonie sau internet, acestea din urmă urmând a fi îngropate în zona trotuarelor şi nu suspendate pe stâlpi ca în momentul de faţă.

„Ne bucurăm că putem lucra pe un proiect foarte important al Iaşului. Suntem o firmă cu experienţă, care a lucrat pe proiecte de mare anvergură şi le-a finalizat cu succes. Avem echipe foarte bine pregătite şi sperăm să nu avem întârzieri, iar lucrările să fie de calitate”, a spus reprezentantul Grup Colas, liderul consorţiului de constructori.

Un nou pasaj subteran în Fundaţie

Cel mai spectaculos element al noului proiect demarat este realizarea unui pasaj rutier subteran în zona Piaţa Eminescu. Problemele de trafic în zona rondului din Fundaţie vor fi rezolvate după construirea unui pasaj subteran care va avea o lungime totală de 286 de metri, fiind prevăzute  câte o bandă de circulaţie pe fiecare sens şi rampe de acces dinspre str. Păcurari şi bulevardul Independenţei.

Pasajul va purta numele poetului Mihai Eminescu şi va avea o lăţime de 10 metri şi 5 metri înălţime. Benzile de circulaţie de 3.5 metri sunt de asemenea prevăzute cu trotuare de 1.5 metri de o parte şi de alta a părţii carosabile pentru vizitarea căminelor de utilităţi.

Rondul giratoriu actual din zona Bibliotecii Centrale Universitare va fi refăcut complet, iluminatul tunelului urmînd să se facă inclusiv cu lumină naturală.

4 străzi şi bulevardul Independenţei modernizate complet

Edilii ieşeni au prevăzut în cadrul proiectului reabilitarea şi refacerea reţelei stradale pe bulevardul Independenţei, precum şi pe alte 4 străzi din zona adiacentă viitorului pasaj, respectiv Şos. Păcurari, str. Păcurari, Piaţa Mihai Eminescu şi str. Elena Doamna

Proiectul prevede totodată reabilitarea trotuarelor aferente străzilor reabilitate, crearea de piste de biciclişti pe Str. Păcurari şi Şos. Păcurari, îmbunătăţirea sistemului de marcaj rutier, amenajarea a aproximativ 10.700 mp de spaţii verzi şi reabilitarea  liniei de tramvai de pe str. Elena Doamna.

Mai multe detalii despre proiect citeste in Curierul de Iasi – Vezi cum va arăta viitorul pasaj subteran din Fundaţie

Comments

comments



1 Comentariu

  1. Andrei

    Chiar nu sesizeaza nimeni ca e un kitsch ingrozitor? Cine sunt “arhitectii”?




*