Iașul, Capitală a Tineretului din România

Publicat de Curierul de Iasi la data de 21/11/2018

Municipiul Iași a început pregătirile pentru preluarea titlului de Capitală a Tineretului din România (CTR). După ce pe 10 noiembrie Municipiul Iași a câștigat acest titlu, reprezentanții administrației publice locale și ai organizațiilor de tineret care au scris proiectul de candidatură au detaliat pașii care urmează.

„Câștigarea acestui titlu este o formă de recunoaștere a unei munci consecvente depuse de organizațiile de tineret din Iași. Nu a fost ușor, dar nu am abandonat. După o întâlnire de la Primărie, organizațiile au format o coaliție ad-hoc, și-au pus în slujba acestui proiect toate energiile și, în cele din urmă, au câștigat finala de la Baia Mare. Am reușit să atragem atenția comunității de afaceri, care va contribui cu 50.000 de euro. Pe de altă parte, noi, ca administrație locală, vom susține pachetul de proiecte incluse în program cu aproximativ 500.000 de euro. Acest titlu este și o confirmare a politici municipalității ieșene din ultimii trei ani și jumătate, de deschidere, sprijin și colaborare cu mediul cultural și educațional, cu societatea civilă și cu organizațiile de tineret, în particular”, a declarat primarul Mihai Chirica miercuri, 21 noiembrie, într-o conferință de presă.

Mircea Meriacri, coordonatorul Grupului de Lucru „Iași – Capitala Tineretului din România 2019 – 2020”, a descris pașii care au fost urmați, dar și elementele care stau la baza conceptului care a dus la câștigarea titlului menționat.

„Suntem extrem de onorați să reprezentăm această generație care aduce titlul de capitală la Iași în Anul Centenar. Vrem să redăm orașului Iași acest titlu, în acest caz de Capitală a Tineretului. A fost un drum anevoios, dar necesar. În program avem cinci linii directoare și, printre altele, vrem să facem din Iași un oraș policentric, pentru a da personalitate cartierelor ieșene, să devenim catalizator al mișcării de tineret din Regiunea de Nord-Est și să aducem tinerii mai aproape de cultură. De asemenea, vom pune accent pe transparența și participarea activă a tinerilor în procesul decizional, precum și pe misiunea antreprenorială, care poate motiva tinerii să rămână în Iași”, a explicat Mircea Meriacri.

Obiectivele și activităţile propuse prin #rISeUP!, conceptul câștigător

  1. Dezvoltarea unui program de branding pentru șapte cartiere ieșene și după încheierea programului CTR;
  2. Crearea unei strategii de dezvoltare a sectorului de tineret din Regiunea Nord-Est, împreună cu centrele urbane mari (în termen de 12 luni de la preluarea titlului);
  3. Crearea și implementarea unui program de revitalizare a spațiilor publice din șapte cartiere ieșene, cu implicarea directă a tinerilor rezidenți, în perioada mai 2019 – mai 2020;
  4. Integrarea unor spații multifuncționale în cinci campusuri studențești și 10 campusuri școlare, în perioada mai 2019 – octombrie 2019;
  5. Implementarea unei campanii de responsabilizare civică pentru un număr de 30.000 de tineri din municipiul Iași, cu privire la importanța implicării în acțiuni de protejare a mediului înconjurător, în perioada mai 2019 – mai 2020;
  6. Facilitarea accesului elevilor și tinerilor aparținând mediilor vulnerabile din zona metropolitană a Iașului la produsele culturale existente în oraș, în perioada mai 2019 – mai 2020;
  7. Dezvoltarea, cu ajutorul tinerilor, a unui instrument digital de centralizare a tuturor produselor culturale din Iași, în perioada iunie – septembrie 2019;
  8. Crearea unui cadru de interacțiune dinamică între tinerii dornici să își dezvolte o afacere în domeniul industriilor creative și potențialii susținători, în perioada mai 2019 – mai 2020;
  9. Facilitarea accesului unui număr de 300 de tineri la programe de pregătire profesională în perioada mai 2019 – mai 2020;
  10. Dezvoltarea unui mecanism de monitorizare și eficientizare a alocării fondurilor destinate activităților de tineret din partea instituțiilor publice din Iași în perioada mai 2019 – mai 2020;
  11. Implicarea unui număr de 40 de ONGT-uri ieșene într-o campanie de tipul „Com’ON café!” în vederea evidențierii importanței participării active a tinerilor în dezvoltarea comunității din care fac parte, în perioada mai 2019 – mai 2020;
  12. Implicarea unui număr de 3.000 de tineri voluntari în implementarea Programului „Iași – Capitala Tineretului din România 2019 – 2020”;
  13. Implementarea unui număr de 1.000 de evenimente și activități dedicate tinerilor, în perioada mai 2019 – mai 2020;
  14. Informarea tinerilor ieșeni cu privire la modalitățile de implicare în activitățile de voluntariat și inițiativele societății civile, în perioada mai 2019 – mai 2020;
  15. Stimularea cetățeniei active a tinerilor prin educație civică, în perioada mai 2019 – mai 2020.
  16. Crearea unui centru de tineret multifuncțional dedicat organizațiilor de și pentru tineret ca produs al Programului „Iași – Capitala Tineretului din România 2019 – 2020”.

 

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*