Iaşul are prioritate! Cum vor schimba proiectele europene faţa oraşului

Publicat de Curierul de Iasi la data de 23/03/2012

Municipiul Iaşi este campionul absolut în cursa pentru atragerea fondurilor europene. Procentul realizat de Primăria Iaşi depăşeşte net scorul obţinut de Guvernul României: peste 60%, în comparaţie cu 7%! Concret, 144 milioane de euro vor fi investite în ample lucrări de infrastructură din oraş. Proiecte precum pasajul suprateran ”Octav Băncilă”, pasajul subteran ”Mihai Eminescu”, axa culturală sau axele de dezvoltare nord – sud şi est – vest vor schimba radical faţa oraşului. Şantierele sunt sincronizate, pentru a reduce cât mai mult eventualul disconfort pe perioada lucrărilor.
Citiţi în randurile urmatoare cum se va schimba faţa oraşului nostru după finalizarea proiectelor europene.


Trafic fluid şi modern în centrul oraşului

O cale de acces rapidă şi modernă de la intrarea în oraş, dinspre Valea Lupului, prin Fundaţie, până în Bucşinescu. Acesta este rezultatul final al proiectului „Axa de Dezvoltare Est-Vest”, proiect în valoare totală de 91 milioane lei, din care 72 de milioane sunt contribuţia nerambursabilă de la Uniunea Europeană.
Contractul de execuţie a fost semnat în luna noiembrie 2011, iar luna acesta în Iaşi a fost deschis un nou şantier important de infrastructură. Două firme de construcţii trebuie să realizeze infrastructura rutieră şi pietonală de pe traseul Şos. Păcurari – Strada Păcurari – Piaţa Eminescu – B-dul Independenţei – Strada Elena Doamna. În total, va fi modernizată trama stradală de pe o lungime de 6 kilometri şi vor fi refăcute trotuare cu o suprafaţă de peste 30.000 de mii de metri pătraţi. Potrivit constructorilor, planificarea lucrărilor la străzi a fost corelată cu intervenţiile realizate de furnizorii de utilităţi. În cadrul modernizării se are în vedere atât schimbarea reţelelor de apă şi canalizare, cât şi a celor de telefonie sau internet, acestea din urmă urmând a fi îngropate în zona trotuarelor şi nu suspendate pe stâlpi, ca în prezent.
„Acest proiect va fluidiza circulaţia rutieră în centrul municipiului şi va oferi trotuare reabilitate, piste de biciclişti şi spaţii verzi modernizate. De asemenea, va crea un pasaj rutier subteran, singurul de acest fel în oraşul nostru şi unul dintre cele mai spectaculoase din ţară. Cu ajutorul fondurilor europene vom moderniza infrastructura rutieră la o scară foarte mare, aşa cum Iaşul nu a cunoscut de aproape 70 de ani”, a subliniat primarul Gheorghe Nichita.

Cum se va circula în intersecţia ”Mihai Eminescu”

Cel mai spectaculos element al noului proiect demarat este realizarea unui pasaj rutier subteran în zona Pieţei Eminescu. Pasajul va avea o lungime totală de 286 de metri, o lăţime de 10 metri şi 5 metri înălţime, câte o bandă de circulaţie pe fiecare sens şi rampe de acces dinspre Strada Păcurari şi Bulevardul Independenţei. De asemenea, rondul giratoriu actual din zona Bibliotecii Centrale Universitare va fi refăcut complet.
Un alt câştig major al proiectului este şi modernizarea a patru artere deosebit de importante din centrul oraşului: Bulevardul Independenţei, Şoseaua Păcurari, Strada Păcurari şi Strada Elena Doamna. Totodată, fondurile europene vor fi utilizate pentru reabilitarea trotuarelor aferente străzilor reabilitate, crearea de piste de biciclişti pe Strada Păcurari şi Şoseaua Păcurari, îmbunătăţirea sistemului de marcaj rutier, amenajarea a peste 10.000 de metri pătraţi de spaţii verzi şi reabilitarea liniei de tramvai de pe Strada Elena Doamna.

Proiectul cu fonduri europene va suspenda temporar circulaţia tramvaielor pe Bulevardul Carol I. Restricţiile de circulaţie vor interveni în cursul lunii iulie, în timpul vacanţei elevilor şi studenţilor. Pe durata lucrărilor, Regia Autonomă de Transport Public va asigura cu autobuze transportul pe relaţia Piaţa Unirii – Rond Agronomie, municipalitatea demarând procedura de achiziţie a 20 de autobuze.

Comments

comments



3 Comentarii

  1. sorin

    Dragi ieseni , primaria Iasiului n-a fost in stare sa faca 100 de m de linie de tramvai,de la rondul Triumf pana la agronomie,Dupa jumatate de an..cat s-au chinuit la ele,acum stau liniile ruginite,dar nu circula nici un tramvai…dar asa suntem noi,incepem multe terminam putine .

  2. Florin

    Sper ca o data cu repararea strazilor din oras sa fie ingrijita si iarba din jurul acestora!Ca ducem lipsa de asa ceva lla un oras asa de mare.Nu puneti niste pamant ca sa para ca ati plantat iarba si nu o udati saptamanal!!!

Trackbacks / Pings




*