Fotoreportaj: şantierul Iorga – Doi Băieţi, în 7 cadre sugestive

Publicat de Curierul de Iasi la data de 06/06/2014

Lucrările de modernizare a şinelor de tramvai pe segmentul bdul Nicolae Iorga – Doi Băieţi continuă într-un ritm susţinut. Zeci de muncitori şi utilaje acţionează pe mai multe fronturi de lucru. Conform estimărilor, pe bdul Nicolae Iorga, între sediul Vămii şi intersecţia cu bdul Socola, asfaltările vor fi încheiate până la jumătatea acestei luni, apoi pe tronsonul Primăverii, de la intersecţia bulevardului Socola până la intersecţia cu Calea Chişinăului, asfaltarea va fi încheiată pe 15 iulie. Pe tronsonul Metalurgiei, de la intersecţia cu Calea Chişinăului până la Podul Metalurgiei, termenul de finalizare este plasat la data de 15 august. Pe de altă parte, lucrările aferente porţiunilor cuprinse între Dalkia şi Baza 3 şi între str. Vasile Lupu şi Doi Băieţi vor fi începute ulterior datei de 20 iunie, după încheierea anului şcolar.

Vama-Bazar

Cel mai avansat segment al şantierului e cel dintre sediul Vămii şi piaţa Nicolina. Astfel, pe porţiunea dintre sediul Vămii şi fostul bazar a fost turnat deja şi un strat de asfalt. Estimările constructorilor arată că întreg acest tronson, până la intersecţia Cotnari ar urma să fie asfaltat până la jumătatea acestei luni.

Tesatura - Cotnari

Pe traseul dintre intersecţia Cotnari şi Calea Chişinăului noile şine au fost montate deja. Pe aproape jumătate din tronson a fost turnat beton între căile de rulare ale tramvaielor. Lucrările de asfaltare ale acestei porţiuni sunt estimate a fi finalizate până la data de 15 iulie.

Tesatura-Dalkia

Constructorul a atacat frontul de lucru de pe Calea Chişinăului, mai exact pe porţiunea dintre Ţesătura şi Dalkia, fiind eliberat culoarul peste care vor fi montate noile linii. Vor urma apoi lucrări de turnare a asfaltului ce va forma stratul suport pentru căile noi de rulare.

Baza 3-Dalkia

A treia decadă a lunii iunie va însemna perioada de iniţiere a lucrărilor de modernizare a şinelor de tramvai de pe porţiunea cuprinsă între Dalkia şi Baza 3. Scăderea intensităţii traficului ca urmare a reducerii fluxului de elevi şi studenţi aflaţi în vacanţă va permite constructorului să acţioneze în zonă fără a afecta în mod semnificativ calitatea transportului în comun.

Tepro-Baza 3_2

Pe o anumită porţiune de pe Calea Chişinăului, între Baza 3 şi zona uzinei Tepro  au fost turnate deja straturile de asfalt care vor constitui suportul pe care vor fi amplasate noile linii de tramvai. Lucrările avansează rapid şi aici.

Metalurgie-Tepro

Noile linii de tramvai au fost amplasate deja şi pe porţiunea cuprinsă între uzina Tepro şi Podul Metalurgiei. Muncitorii efectuează ultimele finisaje la calea de rulare. Constructorul apreciază că lucrările de asfaltare, care vor însemna practic încheierea modernizării acestui sector de drum, vor fi terminate pe 15 august.

Doi Baieti

Zona Doi Băieţi reprezintă punctul terminus al proiectului de modernizare a liniilor de tramvai, început pe bdul Nicolae Iorga. Practic, în această zonă se va face joncţiunea cu şinele de tramvai deja reabilitate de pe str. Vasile Lupu. Şi aici, între str. Vasile Lupu şi Doi Băieţi, lucrările vor fi începute ulterior datei de 20 iunie, după încheierea anului şcolar.

Proiect cu finalizare în 2015
Lucrările de modernizare a căii de rulare pentru tramvaie de pe traseul bdul Nicolae Iorga – Doi Băieţi fac parte dintr-un amplu proiect cu finanţare europeană. Investiţia vizează schimbarea liniilor de tramvai de pe un traseu de 9,9 km. Zonele vizate sunt fostul Bazar (bdul Nicolae Iorga) – Ţesătura – Calea Chişinăului – Metalurgie – Doi Băieţi. Valoarea contractului de lucrări este de 47 milioane lei, fără TVA. Investiţiile sunt realizate de asocierea dintre Mari Vila Com SRL, Conest SA şi Grădinariu Import Export. Termenul de finalizare este vara anului 2015. Dintre beneficiile reale pe care le va aduce această modernizare, se remarcă reducerea timpului de călătorie datorită creşterii vitezei de circulaţie de la 25 km/h la 35 km/h pe noua infrastructură, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă pentru călători prin construirea de 10 peroane noi, montarea a 10 copertine pentru staţiile de tramvai, montarea de bandă de cauciuc pentru ghidarea persoanelor cu dizabilităţi, îmbunătăţirea parametrilor de mediu prin reducerea noxelor, zgomotului şi vibraţiilor.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*