Două noi proiecte cu fonduri UE: 87 milioane lei pentru Splaiurile Bahluiului

Publicat de Curierul de Iasi la data de 30/10/2014

Municipalitatea a demarat procedurile pentru finanţarea a două noi proiecte de modernizare a infrastructurii stradale. Acestea vizează reabilitarea arterelor de pe ambele maluri ale Bahluiului pe sectorul Podul de Piatră – Podul Sf. Ioan, fiecare splai constituind un proiect separat. Finanţarea noilor proiecte este inclusă în actualul program financiar şi este asigurată din economiile realizate în urma licitaţiilor pentru proiectele deja terminate sau aflate în execuţie. Arterele de pe ambele maluri ale Bahluiului vor fi reabilitate până la finalul anului viitor.

splai bahlui 50

Sensuri unice
Pe Splai Drept Bahlui, pe tronsonul Podul de Piatră – Podu Roș, se va înlocui linia de tramvai cu o arteră rutieră cu sens unic, paralelă cu Șoseaua Națională. Tot aici se creează 86 de locuri de parcare și 8 pentru persoane cu dizabilități, precum și o stație de autobuz cu alveolă. Reabilitarea va continua și pe tronsonul următor, din Podu Roș până la Podul Tudor Vladimirescu, arteră care rămâne cu sens unic, iar de aici în continuare până la Pod Metalurgie, apoi Pod Sf. Ioan, în lungul bulevardului Chimiei, unde se vor îngropa în subteran și cablurile de pe ambele părți ale străzii. În paralel, Șoseaua Națională va fi reabilitată și transformată ulterior în sens unic dinspre Podu Roș spre Podul de Piatră. „Este un proiect în valoare de 56,9 milioane lei, din care contribuția noastră este de doar 1,4 milioane lei. În total, vom reabilita și moderniza 6,2 km de străzi, 12 km de trotuare și vom amenaja 11,4 km de pistă de bicicliști. Cablurile de date, telefonie, energie etc vor fi coborâte în subteran, iar suprafața spațiilor verzi amenajate va fi de 16 km pătrați, cu bănci și coșuri de gunoi. Perioada totală de implementare a proiectului este de 12 luni, 9 luni fiind alocate execuției efective”, a declarat primarul Gheorghe Nichita.

splai bahlui 56

Pe cinci tronsoane
Al doilea proiect ce a primit aprobarea Consiliului Local vizează modernizarea străzilor de pe malul stâng al Bahluiului. Valoarea totală a acestui proiect este de 30,6 milioane lei, cu aceeași perioadă de implementare și execuție. Se va lucra de la Podul Sf. Ioan la Podul de Piatră, pe 5 tronsoane:

–       tronson 1: Pod Sf. Ioan – bdul Metalurgie: se amenajează strada cu două benzi în calea curentă, cu sens dublu
–       tronson 2: Bdul Metalurgie – bdul Tudor Vladimirescu: sens unic, cu două benzi de circulație
–       tronson 3: Bdul Tudor Vladimirescu – Podu Roș: se păstrează sensul unic cu două benzi
–       tronson 4: Podu Roș – Podul de Piatră: 3 benzi cu sens unic, apoi două benzi într-un sens și una din sens opus
–       tronson 5: Bdul Tudor Vladimirescu – Splai Bahlui: două benzi, cu sens unic spre Podu Roș.

Proiect major
În paralel cu lucrările la trama stradală, vor fi amenajate și trotuarele, care vor include şi o pistă de biciclete cu o lăţime de un metru fiind destinată circulaţiei pe un singur sens. În mod similar cu primul proiect, cablurile electrice şi de telecomunicaţii de pe margine vor fi amplasate în canivouri realizate sub pavajul trotuarelor. „Cele două noi proiecte, care refac străzile și trotuarele de pe malurile Bahluiului, ne permit să avansăm cu proiectul major prin care să punem în valoare cursul de apă care traversează orașul. Primul pas a fost făcut, prin proiectul realizat de Dan Cârlan referitor la regularizarea albiei și refacerea malurilor. Avem acum un debit controlat de apă și o albie curată. Urmează al doilea pas, cu modernizarea și refacerea străzilor și trotuarelor de pe ambele maluri, pentru ca proiectul să fie concretizat prin amenajarea turistică și de agrement, care să pună în valoare aceste câteva zeci de hectare de spațiu verde din centrul Iașului”, a explicat primarul Gheorghe Nichita.

Comments

comments



1 Comentariu

  1. George

    Nu va mai fi tramvai pe tronsonul Podul de Piatra – Podul Ros?
    Si cum veti gestiona intersectia dintre cele 2 sensuri unice de la spalatoria K9, sens giratoriu? Avand in vedere ca Soseaua Nationala va fi sens unic din Podul Ros spre Podul de Piatra si noua strada va fi cu sens unic din Podul de Piatra in Podul Ros… cred ca proiectul este invers in ceea ce priveste sensul de circulatie… asa este logic 🙂




*