Ce trebuie să faceţi dacă vă expiră actul de identitate

Publicat de Curierul de Iasi la data de 22/03/2013

Conducerea Direcţiei Locale de Evidenţă a Persoanelor (DLEP) a demarat o acţiune publică astfel încât ieşenii să fie atenţi la valabilitatea actului de identitate.

Termen legal

În cazul expirării termenului de valabilitate a actului de identitate, cetăţenii se pot prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi cu domiciliul sau reşedinţa cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile, pentru a solicita punerea în legalitate cu un act de identitate. Există posibilitatea păstrării de către titular a vechiului act de identitate aflat în termen de valabilitate, până la emiterea noii cărţi de identitate.

În celelalte situaţii sau la împlinirea vârstei de 14 anicetăţenii sunt obligaţi să solicite eliberarea unui act de identitate în termen de 15 zile de la producerea evenimentului. 

Termenele de valabilitate ale cărţii de identitate sunt:

– Pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani, termenul de   valabilitate a cărţii de identitate este de 4 ani;

–  Pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani, termenul de  valabilitate a cărţii de identitate este de 7 ani;

–  După împlinirea vârstei de 25 de ani, termenul de valabilitate a cărţii de identitate este de 10 ani;

După împlinirea vârstei de 55 de ani, cartea de identitate se eliberează cu termen de valabilitate permanent.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*