Campanie de promovare a transportului public

Publicat de Curierul de Iasi la data de 02/02/2011

Municipalitatea ieşeană a finalizat campania de educare şi promovare a transportului public prin proiectul european ARCHIMEDES.

Programul CIVITAS – un transport urban mai bun şi mai curatCIty – VITAlity – Sustainability (Oraş – Vitalitate – Durabilitate) susţine şi evaluează introducerea unor strategii pentru un transport urban integrat, modern şi durabil.

Campania de promovare a transportului public a început în luna iunie 2010 când a fost marcată  „Ziua Mondială a Mediului şi Ecologiei”, şi a fost derulată timp de opt luni, cu ocazia mai multor evenimente locale, europene şi mondiale. Obiectivele campaniei au fost de a educa utilizatorii mijloacelor de transport cu privire la regulile de urmat atunci când călătoresc, de a îmbunătăţi mobilitatea urbană şi de a utiliza mijloacele „verzi” de călătorie.

Municipiul Iaşi face parte din consorţiul Civitas Archimedes, alături de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania), Monza (Italia) și Usti nad Labem (Cehia). Bugetul total al proiectului pentru Iași este de aproape 4.676.526,64 Euro, din care peste 2.618.554 Euro finanţare nerambursabilă UE. Proiectul  introduce 16 măsuri inovative referitoare la transportul public, în spaţiul cuprins între Campusul Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară şi Campusul Tudor Vladimirescu, iar principalii beneficiari ai proiectului sunt studenţii şi elevii. Civitas Archimedes urmărește schimbarea comportamentului de călătorie și creşterea numărului de elevi şi studenţi care folosesc un transport în comun de calitate.

„Măsurile ce au fost luate în cadrul proiectului european ARCHIMEDES vor ajuta la o descongestionare a traficului din zone cheie ale Iaşului în orele de vârf, la o mai bună informare a cetăţenilor cu privire la traseele disponibile şi la modificările apărute. Sper ca ieşenii să înţeleagă că demersul nostru este de a eficientiza transportul public, astfel încât maşina personală să nu mai fie prima alegere în ceea ce priveşte transportul în Iaşi”, a declarat primarul municipiului Iaşi, Gheorghe Nichita.

În cadrul campaniei de promovare au fost vizitate opt licee, astfel peste 3 000 de elevi au aflat despre aceasta, iar instituţiile de învăţământ vizitate au fost Şcoala Carmen Sylva, Colegiul Naţional de Arta “Octav Băncilă”, Colegiul Naţional “Garabet Ibrăileanu”, Liceul de Informatica “Grigore C. Moisil”, Colegiul Naţional „Mihail Sadoveanu”, Colegiul Economic şi Administrativ Iaşi, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Colegiul „Costache Negruzzi”.

De asemenea au fost vizitate patru universităţi: Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” Iaşi, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” Iaşi, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi şi Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” Iaşi, iar peste 2 000 de studenţi au aflat de campanie.

Timp de opt luni au fost împărţite pe Coridorul CIVITAS în total: 200 000 de flyere, 50 000 de hărţi ale transportului verde, 20 000 de bloc notesuri, 10 000 de orare şi 5 000 de pixuri. Publicul larg a fost informat cu ajutorul canalelor media de beneficiile transportului în comun, prin intermediul a 12 machete de presă, 27 de spoturi radio și 9 spoturi TV.

Pentru a putea măsura impactul campaniei de promovare a fost făcut un studiu de piaţă la începutul campaniei şi un al doilea la finalul acesteia. Desfăşurarea campaniei şi rezultatele studiului de la finalul campaniei au fost prezentate în cadrul conferinţei de presă la care a participat şi Bobo, cunoscutul solist al trupei „Fără Zahăr”.

Vezi galerie foto pe Facebook.

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*