Axa Sud – au demarat lucrările la şina de tramvai din Podu Roş

Publicat de Curierul de Iasi la data de 23/07/2015

În această săptămână au început lucrările de modernizare a şinei în Podu Roş. Traseul de tramvai Nicolina – CUG este complet.

În cadrul proiectului european Axa Sud au demarat la începutul acestei săptămâni lucrările de înlocuire a şinelor de tramvai din intersecţia Podu Roş. Pe această zonă, una din cele mai aglomerate din punctul de vedere al traficului se va lucra pe etape vizând tronsoane separate. În acest moment se lucreză la decaparea asfaltului şi demontarea şinelor vechi de pe sectorul podului peste râul Bahlui. Săpături au fost demarate şi pe un tronson al liniei spre strada Ţuţora. Întreaga zonă de şantier este împrejmuită şi semnalizată, circulaţia auto fiind suspendată pe zona dintre cele două peroane ale podului care delimitează liniile de tramvai. După definitivarea lucrărilor de decapare, se va consilida placa de beton a podului, vor fi montate liniile noi şi apoi încastrate într-un nou strat de beton, urmând ca la final întreaga zonă să fie asfaltată.

podu ros 03Sensul giratoriu, păstrat funcţional

Tot în cadrul acestor lucrări este inclusă şi modernizarea şinelor din zona de macaz în care se intersectază traseul dinspre strada Ţuţora şi cel dinspre Nicolina, prin rond.

„Am început lucrările încă din week-end. Circulaţia este îngreunată în acestă zonă şi vom acţiona pentru a perturba cât mai puţin traficul. Se va lucra pe tronsoane, în mod similar cum s-a procedat şi pe partea dinspre Nicolina a rondului pentru a păstra tot timpul funcţional sensul giratoriu”, a precizat viceprimarul cu atribuţii de primar Mihai Chirica. Conform planificărilor de şantier, lucrările la şină în Podu Roş vor dura minim două luni.

Pasajul complet

Şina de tramvai de pe pasarela Nicolina este completă în acest moment. În ultimele două săptămâni au fost montate şi sudate ultimele cupoane de şină din arealul pasajului. De asemenea, au fost turnate straturile de beton pentru definitivarea completă a infrastructurii de tramvai din această zonă şi a fost asfaltată cea mai mare parte a tronsonului dintre linii. În privinţa turnării asfaltului, a mai rămas un sector de aproximativ 20 de metri situat pe partea de vârf a pasajului.

Lucrări viitoare

În arealul pasarelei vor urma construcţia a două platforme pietonale în exteriorul rampei spre Podu Roş. Practic, prin dezafectarea trotuarelor actuale de pe zona pasajului dintre Aleea Rozelor şi bretelele de legătură spre Nicolae Iorga se lărgeşte partea carosabilă şi vor fi create noi suprafeţe pietonale pe ambele sensuri prin construcţia de pasarele care vor cuprinde şi piste de biciclişti. Vor urma, de asemenea, lucrările de amenajare a trotuarelor şi montarea stâlpilor de iluminat în exteriorul pasajului

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*