Abandonul şcolar, un fenomen în dezbatere la municipalitatea ieşeană

Publicat de Curierul de Iasi la data de 17/05/2016

Abandonul şcolar se află în atenţia autorităţilor. Cauzele şi soluţiile acestei probleme au fost subiectul dezbaterii publice „Abandon şcolar: De la conştientizare la soluţii administrative”, eveniment organizat de Fundaţia „Solidaritate şi Speranţă”. La eveniment au participat preotul Mihai Eduard Doroşincă, directorul executiv al Fundaţiei Solidaritate şi Speranţă, prof. univ. dr. Laurenţiu Şoitu, profesor la Facultatea de Psihologie şi Ştinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Al. I. Cuza” Iaşi şi director al Institutului de Educaţie Continuă, Teodora Ruginosu, şeful Departamentului de Continuitate şi Sustenabilitate Proiecte din cadrul Fundaţiei Solidaritate şi Speranţă, prof. Mihaela Mariana Ţura, inspector şcolar în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, dr. Alina Botezat, cercetător în cadrul Institutului de Cercetări Economice şi Sociale „Gh. Zane” – Academia Română, şi preotul dr. prof. Bogdan Racu, inspector învăţământ şi cateheză – Sectorul învăţământ din cadrul Arhiepiscopiei Iaşilor – Mitropolia Moldovei şi Bucovinei, reprezentanţi ai mai multor instituţii şi organizaţii din domeniu, reprezentanţi mass-media etc. „Abandonul şcolar este o problemă cu care ne confruntăm inclusiv în mediul urban. Va trebui să vedem cauzele şi cum poate fi redus. Din păcate şi noi avem probleme la acest capitol, în special în familiile defavorizate sau de rromi. Alături de Inspectoratul Şcolar Judeţean facem monitorizări permanente ale acestei probleme. Trebuie să ne întărim eforturile pentru a le face tinerilor un loc mai uşor în societate, pentru că nu putem prospera fără un nivel crescut al educaţiei. Nu întâmplător acest eveniment este inclus în cadrul Festivalului Internaţional al Educaţiei”, a declarat primarul interimar Mihai Chirica.

În cadrul dezbaterii, Ana Ropotoaia, reprezentant al Acmado Group, partener al Fundaţiei, a prezentat principalele rezultate ale Studiului „Abandonul şcolar în rândul copiilor şi tinerilor – cauze, rolul factorilor individuali şi instituţionali”, realizat de firma menţionată. Studiul a urmărit identificarea factorilor care conduc la abandonul şcolar pe parcursul ciclurilor de studiu primar, gimnazial şi liceal în cadrul Regiunilor de Nord-Est şi Sud-Est.

 

Comments

comments



Nu sunt comentarii

Comentati acest articol!




*